31 October 2010, 13:21
Na gisteren een lange dag geslenterd te hebben op de VKB toch het eea kunnen kopen, de hardischijf voor de stuurstang schijnt niet in PU verkrijgbaar te zijn en het effect zou niet zo gek groot zijn.. Dus (helaas) er maar voor gekozen de rubber variant te kopen. Om de deuren verder in elkaar te zetten had ik nog wat nieuwe geleiders nodig en gelijk twee nieuwe schraaprubbers. Bij Nordicar hadden ze een leuke kortingsactie, dus daar direct maar het (erg prijzige) dashboard besteld. Ze hadden er een mee, maar dat bleek een gebruikte te zijn! Het is iets te veel werk om daar op te bezuinigen..
Verder bij Dries Bakkenes een set progressieve verlagingsveren gehaald. Icm de andere velgen staat dit een stuk mooier en hij mag van mij best wat straffer geveerd zijn.
![[Afbeelding: verlaagdeprogressieveveren.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/verlaagdeprogressieveveren.jpg)
Na wat kletsen met bekenden huiswaarts gegaan en samen met mijn vader verder gegaan met het pasmaken van de 2,5inch uitlaat. Een lastige klus, alhoewel het toch erg goed gelukt is. Eerste instantie was ik van plan om hem van RVS te (laten) maken, dit was echter best prijzig en heb nog mijn twijfels of het met 1 originele einddemper wel goed klinkt en niet TE hard is. Het doel is dat aan de achterzijde niet zichtbaar is dat er een andere uitlaat onder zit.
Wat foto's:
![[Afbeelding: Uitlaatzijkant3.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/Uitlaatzijkant3.jpg)
![[Afbeelding: Uitlaatachterkant.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/Uitlaatachterkant.jpg)
![[Afbeelding: uitlaatcardanbocht.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/uitlaatcardanbocht.jpg)
Nu ben ik voor 100euro excl hitte bestendige verf klaar. Als het me goed bevalt, dan wil ik hem ooit nog upgraden naar een RVS variant waarbij de stukken gebogen worden ipv gelast.
Iemand nog goede tips voor het (zelf) spuiten/coaten van mn uitlaat? Juist wel zinkspray op de lasnaden of niet icm de hittebestendige verf? Welke merken zijn aan te bevelen, welke juist niet? Heb nog een halve rol tape over van de spaghettipijp. Dit ga ik om het eerstvolgende deel onder de stoelen wikkelen, krijgt mn vriendin het niet zo snel warm
Verder bij Dries Bakkenes een set progressieve verlagingsveren gehaald. Icm de andere velgen staat dit een stuk mooier en hij mag van mij best wat straffer geveerd zijn.
![[Afbeelding: verlaagdeprogressieveveren.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/verlaagdeprogressieveveren.jpg)
Na wat kletsen met bekenden huiswaarts gegaan en samen met mijn vader verder gegaan met het pasmaken van de 2,5inch uitlaat. Een lastige klus, alhoewel het toch erg goed gelukt is. Eerste instantie was ik van plan om hem van RVS te (laten) maken, dit was echter best prijzig en heb nog mijn twijfels of het met 1 originele einddemper wel goed klinkt en niet TE hard is. Het doel is dat aan de achterzijde niet zichtbaar is dat er een andere uitlaat onder zit.
Wat foto's:
![[Afbeelding: Uitlaatzijkant3.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/Uitlaatzijkant3.jpg)
![[Afbeelding: Uitlaatachterkant.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/Uitlaatachterkant.jpg)
![[Afbeelding: uitlaatcardanbocht.jpg]](http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/Oktober%202010/uitlaatcardanbocht.jpg)
Nu ben ik voor 100euro excl hitte bestendige verf klaar. Als het me goed bevalt, dan wil ik hem ooit nog upgraden naar een RVS variant waarbij de stukken gebogen worden ipv gelast.
Iemand nog goede tips voor het (zelf) spuiten/coaten van mn uitlaat? Juist wel zinkspray op de lasnaden of niet icm de hittebestendige verf? Welke merken zijn aan te bevelen, welke juist niet? Heb nog een halve rol tape over van de spaghettipijp. Dit ga ik om het eerstvolgende deel onder de stoelen wikkelen, krijgt mn vriendin het niet zo snel warm

Groeten, Boele