13 January 2006, 00:21
Zit een beetje met een dilemma:
M'n turbo project is de komende maanden nog niet klaar en m'n huidige turbo heeft nu een paar serieuze problemen waar ik geen zin meer in heb ( koppeling, uitlaatspruitstuk, waterpomp en/of koppaking etc).
Ik zit nu te twijfelen om de gok te wagen en gewoon door te blijven rijden of iets anders te kopen voor tussentijd (wat wel een rustig gevoel geeft als je bijna 50000km per jaar geeft denk ik).
Ik kan nu een 244DL uit 1978 terugkopen: die heb ik ergens in 1994 gekocht van een oudoom met 140000km (1e eigenaar) en in 2000 weer verkocht met 150000km aan vriend van me. Roestarme, ongelaste auto (wel een paar plekjes) en nu voorzien van een nieuwe LPG installatie en inmiddels 200000km gereden. De auto in het kort
* 244DL, 1978 4-bak - Ik zit een beetje met die 4-bak: veel harder dan 110 kun je dan niet echt comfortbabel rijden.
* legergroen met beige interieur
* 2-rechterdeuren nog door de 1e eigenaar beschadigd in de parkeergarage. Verder echt harde (ongelaste) auto met paar roestplekjes
* Nwe koppeling, motorsteunen, kruiskoppelingen
* Recente 60liter lpg installatie
Verder echt een originele auto in behoorlijk goede en geheel orginele staat.
Ik denk dat ik 'm kan terugkopen voor ongeveer E2000. ZOu dat een echt goede koop zijn??? Dan rij ik erin totdat m?n turboproject klaar is en kan ik ?m daarna evt. weer verkopen.
M'n turbo project is de komende maanden nog niet klaar en m'n huidige turbo heeft nu een paar serieuze problemen waar ik geen zin meer in heb ( koppeling, uitlaatspruitstuk, waterpomp en/of koppaking etc).
Ik zit nu te twijfelen om de gok te wagen en gewoon door te blijven rijden of iets anders te kopen voor tussentijd (wat wel een rustig gevoel geeft als je bijna 50000km per jaar geeft denk ik).
Ik kan nu een 244DL uit 1978 terugkopen: die heb ik ergens in 1994 gekocht van een oudoom met 140000km (1e eigenaar) en in 2000 weer verkocht met 150000km aan vriend van me. Roestarme, ongelaste auto (wel een paar plekjes) en nu voorzien van een nieuwe LPG installatie en inmiddels 200000km gereden. De auto in het kort
* 244DL, 1978 4-bak - Ik zit een beetje met die 4-bak: veel harder dan 110 kun je dan niet echt comfortbabel rijden.
* legergroen met beige interieur
* 2-rechterdeuren nog door de 1e eigenaar beschadigd in de parkeergarage. Verder echt harde (ongelaste) auto met paar roestplekjes
* Nwe koppeling, motorsteunen, kruiskoppelingen
* Recente 60liter lpg installatie
Verder echt een originele auto in behoorlijk goede en geheel orginele staat.
Ik denk dat ik 'm kan terugkopen voor ongeveer E2000. ZOu dat een echt goede koop zijn??? Dan rij ik erin totdat m?n turboproject klaar is en kan ik ?m daarna evt. weer verkopen.
