12 January 2006, 10:51
Volgens mij kost het in laten bouwen van LPG in een 240 hooguit 1500 euro.
Zie bv de schatting bij Sito classics in Enschede.
En de meerprijs van houderschapsbelasting valt ook nog mee. 1 catergorie omhoog qua gewicht en de LPG toeslag.
Brandstofverbuik - afhankelijk van het motortype - is ergens tussen 5 en 15% meer verbuik (en minder vermogen!).
Bij LPG heb je wat meer onderhoud nodig, omdat het een hetere verbranding geeft. Dus klepspeling controleren, olie goed op peil houden en filters vervangen.
En heel belangrijk en wordt vaak vergeten, minimaal eenmaal per 6 weken op benzine rijden voor minimaal 5 km.
Veel LPG problemen ontstaan door slecht onderhoud, onvakkundige montage of inbouw in een auto die al storingen had (maar misschien nog niet zo duidelijk).
En vooral voor sedans geldt dat de verkleining van de kofferbak ook een argument is om het niet te doen. Dat is voor mij vooral een belangrijke reden in de 240.
Zie bv de schatting bij Sito classics in Enschede.
En de meerprijs van houderschapsbelasting valt ook nog mee. 1 catergorie omhoog qua gewicht en de LPG toeslag.
Brandstofverbuik - afhankelijk van het motortype - is ergens tussen 5 en 15% meer verbuik (en minder vermogen!).
Bij LPG heb je wat meer onderhoud nodig, omdat het een hetere verbranding geeft. Dus klepspeling controleren, olie goed op peil houden en filters vervangen.
En heel belangrijk en wordt vaak vergeten, minimaal eenmaal per 6 weken op benzine rijden voor minimaal 5 km.
Veel LPG problemen ontstaan door slecht onderhoud, onvakkundige montage of inbouw in een auto die al storingen had (maar misschien nog niet zo duidelijk).
En vooral voor sedans geldt dat de verkleining van de kofferbak ook een argument is om het niet te doen. Dat is voor mij vooral een belangrijke reden in de 240.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo