11 January 2006, 20:18
Volgens mij kost een gastank laten inbouwen tegenwoordig al tegen de 3000 euro en moet je bereid zijn de nodige maanden te wachten. Tenzij je een louche boer kent die het goedkoper en sneller doet :oops:
Inderdaad komen er bij gas wat extra kosten kijken, neem deze vooral mee in je berekeningen. Er is al zat genoemd (hoger verbruik, onderhoud gasinstallatie, hogere slijtage andere onderdelen: benzine-installatie houdt er ook niet van om een jaar amper te werken, etc), maar verzeker je ervan een voldoende marge mee te nemen in je Excelsheetje
Ik heb het ook wel eens uitgerekend voor mijn 850, maar dat zou betekenen dat ik minstens 7 jaar in de auto moet blijven rijden wil ik quitte spelen (wegenbelasting x 3 want geen G3 mogelijk, hoger verbruik). Daarna ga ik pas geld verdienen
hock: Je begrijpt, de 850 blijft geen 7 jaar :lol:
Remedie is uiteraard een auto aanschaffen die al op gas loopt en bij voorkeur een wegenbelastingvrije. Maar reken dan wel weer de kosten die je maakt aan een pas gekochtte auto (stripje, rubbertje, etc.) en uiteraard de in- en verkoopwaarde van de auto's.
Een diesel kan ook. Een ombouw kost je een hoop werk, plus je moet een goed blok vinden en naar de RDW.. En bedenk dat een diesel uit '80 niet tot de vlotste hoort van het huidige NLse wagenpark. Niets mis mee, maar als je graag eens flink gast kun je wel eens spijt krijgen van je beslissing.
Suc6 met de berekeningen!
Gr 8)
Inderdaad komen er bij gas wat extra kosten kijken, neem deze vooral mee in je berekeningen. Er is al zat genoemd (hoger verbruik, onderhoud gasinstallatie, hogere slijtage andere onderdelen: benzine-installatie houdt er ook niet van om een jaar amper te werken, etc), maar verzeker je ervan een voldoende marge mee te nemen in je Excelsheetje

Ik heb het ook wel eens uitgerekend voor mijn 850, maar dat zou betekenen dat ik minstens 7 jaar in de auto moet blijven rijden wil ik quitte spelen (wegenbelasting x 3 want geen G3 mogelijk, hoger verbruik). Daarna ga ik pas geld verdienen
hock: Je begrijpt, de 850 blijft geen 7 jaar :lol: Remedie is uiteraard een auto aanschaffen die al op gas loopt en bij voorkeur een wegenbelastingvrije. Maar reken dan wel weer de kosten die je maakt aan een pas gekochtte auto (stripje, rubbertje, etc.) en uiteraard de in- en verkoopwaarde van de auto's.
Een diesel kan ook. Een ombouw kost je een hoop werk, plus je moet een goed blok vinden en naar de RDW.. En bedenk dat een diesel uit '80 niet tot de vlotste hoort van het huidige NLse wagenpark. Niets mis mee, maar als je graag eens flink gast kun je wel eens spijt krijgen van je beslissing.
Suc6 met de berekeningen!
Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter