11 January 2006, 16:58
Oke voor Sander EN voor Filip :lol: :
Zelf heb ik ook recent voor de keuze gestaan. IK ben bij benzine gebleven omdat:
mechanische injectie behoorlijk beschadigd kan raken door gas (lees door back fire)
Van de specialisten begreep ik: Volvo's op benzine zijn hele leuke auto's. De volvo's op gas hebben allemaal wel eens problemen en zijn gewoon minder betrouwbaar. Het blijft echt leuk op benzine, op gas heb je meer hobbels te nemen.
Omdat ik zelf (nog) niet zo handig ben zag ik hier tegenop. (Kun je zelf gasklepjes vervangen, gatenboren tegen backfire, storingen opsporen is het waarschijnlijk allemaal veel beter te overzien)
Gas toch echt wel duurder is dan je eerst aanneemt. Onder andere door schade aan onderdelen en overige rekeningen van garages voor opsporen van storingen. Daarnaast ook door meer onderhoud (klepjes stellen en koprevisie na X00.000km, verdamper)
Pre van Gas: Gebruikskosten lekker laag (vaste kosten kun je je op voorbereiden). Beter voor het milieu (kun je lekker door stoken)
Kortom: Zodra ik wat meer kan sleutelen ga ik denk ik toch wel weer om. Voor nu weet ik waar ik aan toe ben (duurder, maar weinig onvoorziene kosten/problemen)
P.S. Ik heb uitsluitend 4 cylinder gas/benzine ervaring!
Zelf heb ik ook recent voor de keuze gestaan. IK ben bij benzine gebleven omdat:
mechanische injectie behoorlijk beschadigd kan raken door gas (lees door back fire)
Van de specialisten begreep ik: Volvo's op benzine zijn hele leuke auto's. De volvo's op gas hebben allemaal wel eens problemen en zijn gewoon minder betrouwbaar. Het blijft echt leuk op benzine, op gas heb je meer hobbels te nemen.
Omdat ik zelf (nog) niet zo handig ben zag ik hier tegenop. (Kun je zelf gasklepjes vervangen, gatenboren tegen backfire, storingen opsporen is het waarschijnlijk allemaal veel beter te overzien)
Gas toch echt wel duurder is dan je eerst aanneemt. Onder andere door schade aan onderdelen en overige rekeningen van garages voor opsporen van storingen. Daarnaast ook door meer onderhoud (klepjes stellen en koprevisie na X00.000km, verdamper)
Pre van Gas: Gebruikskosten lekker laag (vaste kosten kun je je op voorbereiden). Beter voor het milieu (kun je lekker door stoken)
Kortom: Zodra ik wat meer kan sleutelen ga ik denk ik toch wel weer om. Voor nu weet ik waar ik aan toe ben (duurder, maar weinig onvoorziene kosten/problemen)
P.S. Ik heb uitsluitend 4 cylinder gas/benzine ervaring!
79-er 242 GT B23e

