11 January 2006, 16:55
John242 schreef:Je kan het natuurlijk altijd voor laten komen,
Vorig jaar(2005) ben ik nog vrijgesproken voor een gevalletje onverzekerd zijn.
Het was 1,5 dag maar toch, Ik had een motor gekocht op een zaterdag, met een busje opgehaald en maandag de verzekering gebeld.
Krijg ik een paar weken later een brief met daarin de mededeling of ik even 380 euro wilde overmaken wegens onverzekert rondrijden.
Omdat het een oldtimer was kon ik aannemelijk maken dat het een opknapper was en dus niet mee gereden had.
Opzich zijn die administratieve controles wel goed hoor, je zal er maar een treffen die niet verzekerd is, maar in mijn geval was het dus een gang naar de rechtzaal waard.
Ik heb ook zoiets lopen........ Dafje gekocht en overgeschreven, per auto-transporter naar garage gebracht voor wat werkzaamheden. Twee maanden later (het was vakantietijd en ik had geen haast) verzekering in laten gaan en de auto rijdend opgehaald........ Boete van 320 euro wegens onverzekerd zijn gedurende de twee maanden dat-ie bij de garage stond..... Op zich misschien tercht , maar wel zuur.
Wat is je advies ? Betalen en een brief schrijven (de garage wil wel verklaren dat de auto daar twee maanden binnen heeft gestaan) of voor laten komen ??
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)