29 September 2010, 20:21
Ja, het moest er een keer van komen, strandvakantie met het gezin. Dame en klein heertje, een lompe cocker spaniel en ondergetekende. Ik heb ja gezegd onder een voorwaarde. We gaan wel met grote rode tractor. Zodat ik en de lompe cocker in ieder geval nog WEG konden bij dat strand en hup de bergen in voor een dag struinen. Dus, die rooie eens aangepakt met nieuwe schijven, blokkies, sloffen, filters en een poetsbeurt, helemaal volgepakt met de kampeeruitrusting en hup naar spanje. Kan mooi in twee dagen, hotelletje ergens bij Lyon en tijd genoeg voor pauzes onderweg. Wat zat die auto vol. Tot het dak. want we kamperen graag, maar nemen ook graag veel mee :-\
Alles paste erin, er was zelfs nog ruimte voor onze bejaarde chihuahua. mazzelpik.
Mijn waardering voor deze auto wordt met de kilometer groter. Lekker touren over de route national, (heenweg), 6 uur lang 140 op de duitse autobahn (terugweg), wel tanken tussendoor trouwens ;D en geen pijntjes door de heerlijke stoelen.
Ik heb nooit zo geloofd in het "losrijden" van een auto, maar deze reis heeft de motor goed gedaan en het ding reageert een stuk vlotter op het gas. voor zover het vlot te noemen is dan. een gemiddelde van 1 op 12,4 vind ik ook niet slecht, er was behoorlijk wat te doen voor die 6 ongeblazen pitten.
wat ging er mis?
Halverwege een dieke kiezel op de ruit gekregen, sterretje zit niet in het zicht gelukkig.
Op de camping onder een denneboom gestaan, harsbehandeling gehad...
Bergop bij luik geen aanloopje genomen......
Wat ging er goed?
De hele reis was gewoon een feest, deze auto's zijn gemaakt voor reizen en spullen versjouwen. op een manier die ik zeer kan waarderen, met stijl, comfort, een geweldig geluid, op die soms tikkende >
>
>
>
vacuumpomp na dan, gewoonweg super.
Ik heb het al eerder gezegd:
VOLVO 240, de reis wordt onderdeel van de bestemming ;D
Alles paste erin, er was zelfs nog ruimte voor onze bejaarde chihuahua. mazzelpik.
Mijn waardering voor deze auto wordt met de kilometer groter. Lekker touren over de route national, (heenweg), 6 uur lang 140 op de duitse autobahn (terugweg), wel tanken tussendoor trouwens ;D en geen pijntjes door de heerlijke stoelen.
Ik heb nooit zo geloofd in het "losrijden" van een auto, maar deze reis heeft de motor goed gedaan en het ding reageert een stuk vlotter op het gas. voor zover het vlot te noemen is dan. een gemiddelde van 1 op 12,4 vind ik ook niet slecht, er was behoorlijk wat te doen voor die 6 ongeblazen pitten.
wat ging er mis?
Halverwege een dieke kiezel op de ruit gekregen, sterretje zit niet in het zicht gelukkig.
Op de camping onder een denneboom gestaan, harsbehandeling gehad...
Bergop bij luik geen aanloopje genomen......

Wat ging er goed?
De hele reis was gewoon een feest, deze auto's zijn gemaakt voor reizen en spullen versjouwen. op een manier die ik zeer kan waarderen, met stijl, comfort, een geweldig geluid, op die soms tikkende >
>
>
>
vacuumpomp na dan, gewoonweg super. Ik heb het al eerder gezegd:
VOLVO 240, de reis wordt onderdeel van de bestemming ;D
Volvo 240. De reis wordt onderdeel van de bestemming.

![[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]](http://i264.photobucket.com/albums/ii178/Rayspictures_2007/Volvo%20miscelanous/fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg)