Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Mijn 945 LPT LPI uit 97 start slecht, na 10 seconden starten slaat hij pas aan terwijl dat eigenlijk nooit een probleem was.
zou dat in een sensor kunnen zitten, ik weet alleen niet welke ik dan moet hebben.
Het lijkt me sterk dat de verdelerkap ineens slecht is watnt als hij loopt is het weer als een zonnetje.
iemand een idee waar ik nog meer aan kan denken?
kap en rotor heeft toch winig onderhoud nodig bij een 940?
ik weet het normale onderhoudsinterval ook niet????
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
kap en rotor kunnen zomaar ineens niet meer goed zijn. kan ook dat een van de twee olieringen niet goed afdicht en olie in de kap gooit. er kan water op je zuigers liggen door een lekke pakking, veel mogelijk.
begin eerst eens met compressie meten en verdelerkap te demonteren (3 schroefjes). als je toch compressie meet zie je hoe de bougies zijn, deze moeten alle koffiebruin zijn. hoe is je vonk? blauw of geel?
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Het kan ook een lekkende lpi injector zijn.
Die druppelt dan na en zorgt ervoor dat je inlaatspruitstuk vol met lpg zit.
Een erg losse lpi injector kan zorgen voor valse lucht en dan start hij ook wat slechter.
Meestal stottert hij dan ook op lpg.
De verdelerkap rotor bougiekabels en de bougies gaan ook bij een 940 gewoon een keer stuk hoor.
Die zou ik ook even nakijken.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
dat zeg ik, als je al wat langer sleutelt hoor/zie je vast de signalen die de motor afgeeft
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
bedankt,
Ik ga er even mee aan de slag,
ik vind het alleen zo raar dat hij wel heel mooi rond loopt en goed oppakt voor een versleten verdelerkap.
maar ik ga het in ieder geval checken en vernieuwen.
@242turbo, heb je nog een mooie aanbieding voor een kap, kabels en bougie?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 55
Topics: 1
Lid sinds: May 2005
Je zou ook de bougies en de bougieskabels even in je onderzoek kunnen meenemen. De plantenspuit met water kan dan goede diensten bewijzen. Wanneer er wat bliksemschichten tussen de kabels waarneembaar zijn dan zijn ze aan vernieuwing toe.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Nou, de kap, rotor bougies en de kabels vervangen, en wat dacht u. maakt niet uit..... ??? aan de kap te zien kon het iig geen kwaad...
Maar ik ga nu serieus denken aan een brandstofprobleem, starten doet-ie op benzine en als de brandstof stroomt dan doet hij het gewoon als vanouds,
waar moet ik zoeken?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het beroemde brandstofrelais kan lange of korte startproblemen geven. Zit bij de 940 achter de asbak, als je er een klap op geeft doet-ie soms weer en dan weet je wat het probleem was.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
slaon pa, ik doe een poging
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988