Berichten: 678
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2009
242-turbo schreef:.....onder andere dat de renault de motor dwars heeft en de kracht op die wijze verdeeld over het hele front en de volvo uiteraard een lijn motor zodat de volvo de klap moet opvangen op 1 kokerbalk omdat de renault langs de motor schaaft. vind je het gek dat je dan je stuur tegen je knar krijgt.........
Vind ik dan weer geen reëel antwoord. Dat zou inhouden dat je in het vervolg bij een dreigende frontale aanrijding de discipline zou moeten hebben om NIET de aanrijding te proberen te vermijden (met wrs de gefilmde aanrijding als gevolg) maar zo nauwkeurig mogelijk te mikken op het front van de tegenligger. Ik zou daar geen geld op inzetten. :
`88 245, B230K, M47
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Martin245 schreef:242-turbo schreef:.....onder andere dat de renault de motor dwars heeft en de kracht op die wijze verdeeld over het hele front en de volvo uiteraard een lijn motor zodat de volvo de klap moet opvangen op 1 kokerbalk omdat de renault langs de motor schaaft. vind je het gek dat je dan je stuur tegen je knar krijgt.........
Vind ik dan weer geen reëel antwoord. Dat zou inhouden dat je in het vervolg bij een dreigende frontale aanrijding de discipline zou moeten hebben om NIET de aanrijding te proberen te vermijden (met wrs de gefilmde aanrijding als gevolg) maar zo nauwkeurig mogelijk te mikken op het front van de tegenligger. Ik zou daar geen geld op inzetten. :
haha, dat doe ik liever wel mocht er geen andere optie zijn. zelf ondervonden, met een 740 type 1 met trailer en daarop 940 (samen een slordige 3,5ton) precies in lijn achterop een vito gereden. nieuwe vito was afgeschreven en bij de 740 was het sierstripje onder de koplamp eruit geschoten. dat was mijn enige schade 2-3 jaar geleden, geen kokerbalk krom of wat dan ook
dus ja, ik kies liever (voor zover dat kan) voor in lijn frontaal dan half frontaal met het voordeel van de airbag in de v90...
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
In geval van een dreigende frontale botsing zou ik hard remmen en dan de berm/sloot induiken (fietsers e.d. ontwijken). Een boom met 0 km/h is altijd nog een betere danspartner dan een Hyundai Tucson met 90.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Funsdaf schreef:242-turbo schreef:FLA schreef:242-turbo schreef:test is trouwens niet reeel
Wat was het ook alweer? Schadebak? Geen motor?
onder andere dat de renault de motor dwars heeft en de kracht op die wijze verdeeld over het hele front en de volvo uiteraard een lijn motor zodat de volvo de klap moet opvangen op 1 kokerbalk omdat de renault langs de motor schaaft. vind je het gek dat je dan je stuur tegen je knar krijgt
recht frontaal had die renault echt een probleem gehad en de volvo gelachen... de motor komt dan klem te zitten tussen voorbrug en schutbord en kan door de aandrijfas niet verder naar achteren
Maar dan blijft de test nog wel steeds reeel, want veel aanrijdingen gebeuren op de hoeken van de auto's. Is niet voor niets dat ze daar ook op testen.
gelukkig zitten wij links in de auto in dit voorbeeld ;D ;D ;D
de stuurstang van de 960/S/V90 kan trouwens bij zo'n ongeluk inschuiven, had laatst zo'n ding in mijn handen
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
Deze kent u dan vast ook wel:
http://www.youtube.com/watch?v=TFIYS20Dj5o
En dat zijn dan wel weer 2 vergelijkbare auto's (960 en BMW 525): beide lijnmotor en in lijn geplaatst, ongeveer hetzelfde gewicht, lengte etc, beide ontworpen eind '80er jaren en staan beide toch als veilig te boek.
Maar laten we vooral niet vergeten dat dit '60mph each' is, oftewel 100km/u elk. Dus in feite een impact van 200km/u. Daar is geen enkele auto tegen bestand :'(.
Alhoewel de achterlichten nog wel heel zijn. iemand? Moet je even naar 5th Gear schrijven, misschien hebben ze ze nog
Maar dat verhaal van die Zweed met zijn 940 vs truck geeft de burger wel weer moed :o! (al had daar ook niemand op de achterbank moeten zitten, zie het wiel van de vrachtwagen)
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 943
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Dan is deze er voor de 7 en 9 serie liefhebbers ;D.
Om het modus gevoel een beetje kwijt te raken misschien?
Liefhebbers van opels moeten maar even niet kijken dan.
http://www.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
en weer eentje terug naar het Volvo onderzoekcentrum:
http://www.kilroynews.net/special/2009-0...0326-1.htm
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
pools staal is zwakker:
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
[img width=800 height=532]http://www.motivemagazine.com/emAlbum/albums/Manufacturers/Volvo/XC90/2007-Current%20(type%20P2)/Technical/volvo-xc90-011.jpg[/img]
Berichten: 141
Topics: 8
Lid sinds: May 2009
foutje... :o
De vrachtwagenchauffeur kan nog prima uit zijn Volvo stappen.