Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dat een Volvo sterk is wisten we al. Een bevestiging.
Ik ben heel blij met Volvo's hang naar veiligheid. Smile
Jammer alleen dat mensen de veiligheidsuitrusting soms misbruiken om sneller te kunnen gaan rijden.Op die manier vertaald meer veiligheid zich dan soms in meer snelheid........ >Sad

Bovendien; jij/wij kunnen dan wel veilig zitten/ons veilig wanen, buiten de auto is er ook nog (kwetsbaar) leven dat respect verdiend. Wink
Ik heb in mijn jarenlange woon-werk-fietservaring wel ontdekt dat ik vaker bijna ben aangereden door het duurdere segment auto's dan het goedkopere.

Ik weet het ik generaliseer, bovendien staan mijn opmerkingen geheel los van dit specifieke ongeval.Ik wil niets suggereren over (eigen) schuld in dit geval!Ik ben heel blij dat het gezin dit heeft overleeft en wens ze sterkte met de verwerking/nasleep.
Antwoord
240diesel schreef:Ik ben heel blij met Volvo's hang naar veiligheid. Smile
Jammer alleen dat mensen de veiligheidsuitrusting soms misbruiken om sneller te kunnen gaan rijden.Op die manier vertaald meer veiligheid zich dan soms in meer snelheid........ >Sad

Bovendien; jij/wij kunnen dan wel veilig zitten/ons veilig wanen, buiten de auto is er ook nog (kwetsbaar) leven dat respect verdiend. Wink
Ik heb in mijn jarenlange woon-werk-fietservaring wel ontdekt dat ik vaker bijna ben aangereden door het duurdere segment auto's dan het goedkopere.

Ik weet het ik generaliseer, bovendien staan mijn opmerkingen geheel los van dit specifieke ongeval.Ik wil niets suggereren over (eigen) schuld in dit geval!Ik ben heel blij dat het gezin dit heeft overleeft en wens ze sterkte met de verwerking/nasleep.

Ben ik volledig met je eens! Heb zelf op de fiets ook gemerkt dat hoe groter en zwaarder de auto is, des te luier en onoplettender er wordt gereden. Immers, niemand kan een kluis van een auto wat maken. Ik denk dat wanneer je een auto hebt waarbij je knieeen de enige kreukelzone zijn, dit wel goed is voor de oplettendheid in het verkeer! Wink
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord
Jambon schreef: ze hebben natuurlijk wel lang kunnen oefenen...

Iedereen had kunnen oefenen. Volvo heeft het altijd gedaan. Dat maakt het grote verschil.
Antwoord
http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Of gewoon de modus zien te vermijden ;D ;D
Antwoord
MichielMaas schreef:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7154894.ab

:o

Geweldig Google translate:

Citaat:Werd overreden door vrachtwagen - overleefd
Hij is een wonder man die ik heb zijn Volvo verpletterd door een vrachtwagen.

En ben ongedeerd .

- Meer dan kun je niet hebben ", aldus Alf Rylander , 66 .

T-shirt is verblindend wit , blåjeansen vlekkeloos en het lichaam niet kan worden beschouwd als een kras . Geen van Alf Rylander onthult dat hij net is onder een vrachtwagen.

Maar afgelopen nacht, de E4 zuiden van holo -exit in Södertälje , kettingbotsingen plaatsgevonden.

Alf was op weg in zijn twaalf jaar oude Volvo 945 tegen de familie zomerhuis in Östergötland . Gekoppeld aan de auto , had hij een aanhanger geladen met meubels .

Niet op het eerste
Achteraf zag hij een vrachtwagen. Verkeer voor hem bewoog trager en trager en hij zat op de alarmlichten .

- Sinds het gebeurde gewoon. Ik keek natuurlijk naar voren en wachtte voor de sex zou stoppen. En toen kwam de achterkant . Ik begreep niet wat er gebeurd was totdat ik kwam uit de auto ", zegt hij .

Vrachtwagen neergemaaid Alf's aanhangwagen, ging de auto - en puree het.

Het gebeurde allemaal zo snel dat Alf Rylander geen tijd om na te denken hebben.

- In eerste instantie was ik een beetje verbaasd omdat ik niet kon sturen de auto en ik begreep niet wat er gebeurd is . Trailer was gewoon puree van , zegt Alf .

Gemiste köslutet
Iemand sloeg de doos in zijn auto met een hamer , zodat hij eruit kon krijgen . Pas daarna , toen hij het wrak zag , besefte hij dat hij had änglavakt :

- Dat was het, meer dan kun je niet hebben . En dat zegt iemand die heeft gezien dat de ellende.

Afgelopen nacht zat te wachten Alf Rylander van nooddiensten in Trosa dat de familie zou hem komt halen . Hij is volkomen ongedeerd .

- Ik heb een goed gevoel , maar het is een beetje onverwacht ", zegt hij en lacht .

Truck en twee auto's betrokken waren bij de botsing. Twee mensen werden naar het ziekenhuis , licht gewond .

- Het bewijs suggereert dat de vrachtwagenchauffeur heeft köslutet gemist en geen tijd gehad te vertragen. Het is opmerkelijk dat het einde was zo blij ", zei Magnus Kack , station officer bij Södertälje politie.

Als de vrachtwagenchauffeur worden verdacht van het misdrijf is onduidelijk gisteravond.
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
Jeroen V schreef:http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY

Of gewoon de modus zien te vermijden ;D ;D

zo, die is al zou oud.... de meeste 7/9serie rijders vinden het niet zo'n grappig filmpje...

test is trouwens niet reeel
Antwoord
242-turbo schreef:test is trouwens niet reeel

Wat was het ook alweer? Schadebak? Geen motor?
[Afbeelding: onderschrift-1.jpg]
Antwoord
FLA schreef:
242-turbo schreef:test is trouwens niet reeel

Wat was het ook alweer? Schadebak? Geen motor?

onder andere dat de renault de motor dwars heeft en de kracht op die wijze verdeeld over het hele front en de volvo uiteraard een lijn motor zodat de volvo de klap moet opvangen op 1 kokerbalk omdat de renault langs de motor schaaft. vind je het gek dat je dan je stuur tegen je knar krijgt

recht frontaal had die renault echt een probleem gehad en de volvo gelachen... de motor komt dan klem te zitten tussen voorbrug en schutbord en kan door de aandrijfas niet verder naar achteren
Antwoord
Vreemd genoeg is de motor en ophanging gemaakt om tijdens een frontale botsing onder het paard zijn buik te verdwijnen. "The engine is forced under the passenger compartment". Zodat niks de cabine binnenkomt.

Ik denk altijd maar dat een Volvo (240 of wat dan ook) veel meer soorten botsing aankan dan die moderne gevallen die alleen maar voor de NCAP test gemaakt zijn. Zoals maar weer blijkt uit deze val van 50 meter.

In elk geval was de 240 de veiligste auto die ik kon kopen voor 500 euro.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
[Afbeelding: 2030587150102125362S600x600Q85.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  grille volvo 142/144/145 Rob 0 356 3 December 2024, 12:59
Laatste bericht: Rob
  Volvo family meme Grey240Polar 0 2.313 9 January 2021, 19:31
Laatste bericht: Grey240Polar
  Volvo XC 244 GL Grey240Polar 8 5.307 1 November 2020, 18:31
Laatste bericht: markfranken
  Geen doden meer in een Volvo in 2020 Grey240Polar 1 3.316 24 May 2020, 20:59
Laatste bericht: Frank&Frida
  Volvo Malmedy Lukie5704 32 29.002 8 August 2018, 11:56
Laatste bericht: Hanatarash
  Volvo 240XC Wijnand 2 5.110 10 October 2017, 14:32
Laatste bericht: BartJu
  Vervalst Volvo oliefilter Grey240Polar 9 13.033 30 January 2017, 22:59
Laatste bericht: Grey240Polar
  Virtuele Volvo's Jambon 30 32.768 23 December 2015, 04:06
Laatste bericht: Dopski
  Volvo PV cabrio, P1900 cabrio en 262 Cabrio Kogelman 2 5.937 9 August 2015, 21:12
Laatste bericht: skidje
  complete B21 (?) motor & div. grote partijen Volvo-onderdelen! mvgeffen 1 5.229 4 June 2015, 12:45
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)