Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
klokje 164 repareren?
Mijn klokje doet het niet, nou ben ik benieuwd of hier nog tips en trucs zijn om deze te repareren?
Als ik achterop kijk dan zijn er twee moertjes die ik los kan halen en er zit nog een ding op wat ik niet thuis kan brengen. Er staat kienzle op, het is rond, en lijkt alsof deze ook los moet, alleen de moertjes los dan krijg ik de achterkant er niet af.
Weet iemand wat dit voor dingetje is? Moet het ronde ding er ook af? Zo ja, hoe doe je dat zonder dit kapot te maken?
Volvo 164 E 1973
Antwoord
de meter kun je alleen maar openen door de chromen ring te verwijderen. Een hersteller heeft daar een trucje voor, die krijgen de gevelsde ringen opengebogen, maar is lastig, doordat het broos is kan eea afbreken. Ook mogelijk is de omgeslagen rand af te zagen, dan istie open en kan ie uit elkaar. Maar dan, je moet wel "klokkenhersteller" zijn om verder tekomen. Mogelijk is het spoeltje doorgebrand..

Ik heb nog zo'n klokje lopend liggen, is ook open geweest maar is voor mijn tijd geweest, vandeweek nog geprobeerd, hij doet het.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ik heb je een Pm gestuurd. Maar je maakt het klokje dus niet open door het plastic achtergedeelte te verwijderen?
Volvo 164 E 1973
Antwoord
nee, die schroefjes of moertjes houden het uurwerkje aan het huisje vast, maar het geheel zit door de ring opgesloten. logisch, ze zijn af fabriek ge-ijkt (alsof een Volvoklokje gelijk loopt..) en getest. en vervolgens zit er garantie op, istie open geweest, verloopt de garantie...
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Kienzle klokken heb ik wel eens wat over gevonden op een Porsche site, maar die kan ik effe niet meer vinden. Deze doet het ook: http://www.aircooledtech.com/vdo_repair/

En de Porsche is er nog: http://www.drivewerks.com/tech/mult_vdo_...repair.htm
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Thanks! Ga ik daar eens kijken, al zal het lastig worden die ring eraf te krijgen?
Volvo 164 E 1973
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)