Topics: 107
Gandalf schreef:Ik moet binnen enkele weken mijn wielkastranden eens gaan aanpakken van m'n 240GLE.
Als alles goed ontroest en behandeld is vrees ik dat enkele plekjes tot juist over de binnenrand gaan komen en dus een centimeter in het zicht. Net te laat aangepakt helaas.
Wat bedoel je met de binnenrand?
Als het laswerk niet boven de opstaande kant van ong. 3 cm. van de wielboog uitkomt dan kun je met een spuitbus metallic lak en een bus blanke lak -als je redelijk handig bent- wel een acceptabel resultaat krijgen.
Je plakt het dan af aan de bovenrand van het opstaande randje, plakband een beetje omkrullen zodat je geen scherpe spuitrand krijgt en vervolgens met een groene bus commandant spuitnevel die over de rand komt wegpolijsten.
Topics: 38
Ik ga van het weekend al eens voorzichtig de roestblaasjes wegsteken en roestomvormer smeren.
Maar ik vrees dat ik al een paar uitlopers over de rand heb .... jaartje te lang gewacht ...
Ik zal foto's nemen als de schade blootgelegd is!
Topics: 289
als je die uitlopers nou ook gewoon grondig meeneemt, behandelen, primer, bus lak in de kleur laten maken, als je r de tijd voor neemt kun je het prima herstellen.
Topics: 3
Ik zag die randen inderdaad ook op E-bay, dacht dat ze alleen voor mercedes waren.
Ach echt lelijk vind ik het nu ook weer niet, maar er blijft natuurlijk wel veel vuiligheid achter hangen, ik denk als je ze na 1 jaartje eraf haalt, je schrikt hoe snel het originele plaatwerk achteruit is gegaan.
Maar euh, heb jij ze inmiddels erop ?
Groet Roy.
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Topics: 17
Er bestaat ook een soort tectyl wat vaak op de koker balken word gespoten. Dat is mat zwart of mat grijs van kleur enigszins veerkrachtig zodat het steenslag op kan vangen zonder direkt te beschadigen en roestwerend. Ik heb het bij een vorige auto wel eens gebruikt ook voor een rand langs de wielkasten. Je spuit het erop als lak en je krijgt het effect als die zwarte randen op de foto's van die golf. Is mij prima bevallen.
Het is 190 black van Valvoline. Tectyl protective products. Overlakbare bescherming onderzijde anti steenslag