Berichten: 37
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Hallo,
wie weet of een 240 SE uit België altijd een B200 motor heeft of kan het ook een B230 motor zijn?
gr
Sander
Volvo 240 2.3 GLE estate 1992 - Trabant cabriolet 1981 - Saab 900 1983 voormalige Saab-servicewagen - Saab 9-5 2.3t sedan 2006 stage1 235pk/380Nm -
Berichten: 207
Topics: 38
Lid sinds: May 2005
Ik vermoed van wel.
Ik heb zelfs een SE uit 1991 met een dieselmotor erin.
Berichten: 139
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2007
Ik heb ze tot nu toe alleen met de B200 gezien en met de D24. Nooit een B230, heeft te maken met Belgische regels rondom de "taks" dacht ik.
Berichten: 288
Topics: 31
Lid sinds: Aug 2007
Meeste 240's en 740's zijn diesel in België, de benzine versies zijn meestal de 2L variant omdat het wegenbelasting technisch heel veel geld scheelt ten opzichte van een 2.3. Je hebt wat vermogen minder maar dat is het dan ook.
De 2liters hebben hier wel vaak een hele lage km-stand omdat ze van opa en oma geweest zijn, en met laag bedoel ik onder de 100k.
245 GL => B230F aka De Rooie
Berichten: 37
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Thnx voor de antwoorden. Ik had al zo'n idee dat de meest SE-uitvoeringen diesel of B200 zijn.
Volvo 240 2.3 GLE estate 1992 - Trabant cabriolet 1981 - Saab 900 1983 voormalige Saab-servicewagen - Saab 9-5 2.3t sedan 2006 stage1 235pk/380Nm -
Berichten: 207
Topics: 38
Lid sinds: May 2005
De meeste SE in België zijn zeker diesel of B200.
Maar ik denk dat ze eventueel ook wel als B230F geleverd zijn geweest. Van de andere benzine-modellen (DL , GL, GLT, GLE ,...) zijn er zeker evenveel of zelfs meer 230 dan 200 in België geleverd.
Eigenaardig genoeg vind ik voor het SE model nu ook geen voorbeeld van B230 ...
Ik zoek nog even verder.
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
De mijne is ook een B200 en uit Belgie afkomstig, maar er zijn ook SE's geleverd met B230 in de USA en UK, voor Belgie weet ik het niet
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import