Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verbruikcijfers
#1
Het manipuleren van cijfers is nog steeds een geliefde bezigheid in de automobiel industrie op elk nivo. Een tankpas bedrijf heeft eens wat met hun eigen cijfers gerekend en kwam op andere cijfers uit: http://www.werkelijkverbruik.nl/
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#2
dat weet iedereen toch stiekem

een auto in de fabriek wordt zo precies getest dat kun je met je voetjes niet nadoen
Antwoord
#3
ja, de european driving cycle waarmee gemeten word is niet echt super vind ik.

maar, bij lease gebruik waar mensen niet hun eigen brandstof hoeven te betalen zullen veel mensen er ook net weer wat lomper gaan rijden, dat is wat mij wel opgevallen is... Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#4
Frappant. Ik hoorde laatst in het nieuws hier nog wat over, dat eigenlijk geen enkele auto Ãcht milieuvriendelijk was en derhalve niet in aanmerking komen voor de groene premies van de overheid.

Hier staat meer: klik

[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#5
Jw240 schreef:ja, de european driving cycle waarmee gemeten word is niet echt super vind ik.

maar, bij lease gebruik waar mensen niet hun eigen brandstof hoeven te betalen zullen veel mensen er ook net weer wat lomper gaan rijden, dat is wat mij wel opgevallen is... Smile
Dit is denk ik ook het grootste probleem.
Antwoord
#6
Leuk voorbeeld afgelopen vrijdag bij Topgear: Stuur een Prius op max over het circuit en laat daar een BMW M3 achteraan rijden.
Score:
Pruis 1:6
M3: 1:6,9 Big Grin
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#7
Tel daarbij op dat het testverbruik geen files kent.
File is veel stoken, weinig meters. Ook niet goed voor gemiddelde!

En Martin, je bent me net voor! Mooi staaltje TopGear-tests...

Let wel: conclusie was niet dat je een onzuinige auto moest kopen, maar dat je het meest bespaart door rijstijl aan te passen!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
#8
Yep, lichte auto, lage CW en een sterke motor áls je jezelf kunt beheersen. Op de Duitse autouni wordt gezegd dat men makkelijk in staat is een 2l auto te maken zonder als een trekker te moeten rijden(1 op 50 dus).

Hier in .NZ heb de beschikking over een legendarische Honda C50 brommer(sinds de 60ties), de 4takt doet 70km/h en de manual geeft tussen de 1 op 100 en 1 op 140km. Vergelijk dat maar eens met de nieuwste Honda Accord met alle toeters en bellen die net zoveel verbruikt als mijn Volvo...

Het is jammer dat onze Kroes het kartel tussen automotive en olieboeren niet heeft kunnen ontrafelen, de boetes zouden in 1 keer de staatsschuld aflossen ;D
[img][/img]
Antwoord
#9
in zo'n auto waar een accu in zit die moet toch ook gemaakt worden wat dat het milieu wel niet schaat.
daarnaast wij moeten ons allemaal aan de eu norm houden. ben je ooit in dubai geweest die hebben toch overal
poep aan.

heb laatst in een seat 1.4 gezeten ik dacht modern auto'tje moet op de snelweg toch wel 2000 toeren lopen ipv 3500/4000 die deze werkelijk reed bij 120
Antwoord
#10
nick740 schreef:heb laatst in een seat 1.4 gezeten ik dacht modern auto'tje moet op de snelweg toch wel 2000 toeren lopen ipv 3500/4000 die deze werkelijk reed bij 120
die kleine benzines trekken nog geen vette frikandel van een bord af, die moeten wel toeren maken op de snelweg anders komen ze niet meer tegen de wind in ;D
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)