7 March 2010, 22:57
Sid schreef:Zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=5eylwh63F...re=related
Bij een beginnende autobrand vooral alle deuren wagenwijd open zetten, dan kan er goed zuurstof bij
![[Afbeelding: 2zj04yv.gif]](http://i30.tinypic.com/2zj04yv.gif)
Brandblusser
|
7 March 2010, 22:57
Sid schreef:Zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=5eylwh63F...re=related Bij een beginnende autobrand vooral alle deuren wagenwijd open zetten, dan kan er goed zuurstof bij ![]()
8 March 2010, 01:03
wou ik net zegge, je was me voor.
idd niet goed voor electronica, moet je alles goed (laten) reinigen en dan op hoop van zegen. heb er zelf wel een, is verplicht in belgie, als ik dus op doorreis ben naar france, heb ik 'm iig bij me.
9 March 2010, 18:28
Voor een Nederlander is dat niet verplicht in Belgie,dacht ik toch?
Edit: volgens ANWB-handboek, Niet verplicht in Nederlandse auto, maar in praktijk toch vaak boetes uitgeschreven. Als je die aanvecht hebben ze dus geen poot om op te staan. Maargoed een blusser is nooit verkeerd.
Volvo 244DL 78'<br />Yamaha XT350 89'<br />Zundapp 517 CS50 74'
9 March 2010, 18:35
Sid schreef:Voor een Nederlander is dat niet verplicht in Belgie,dacht ik toch? Hoezo, geen poot om op te staan? Vanzodra je je op het Belgische grondgebied bevindt, ben je onderhevig aan de Belgische wetgeving. Of je nu buitenlander of Belg bent, in België verblijft, of op doorreis bent. ![]() ![]()
9 March 2010, 18:50
Feitelijk niet eens over nadenken, eentje halen en in de auto ermee... Je "moet" ook zo'n refl;ecterend hesje hebben, je "moet" een EHBO doos (en das niet een zuster oid..) hebben, achteraf alleen maar nuttig...
9 March 2010, 19:19
Vanmiddag bij de Ludolffs.
Een Mercedes in de hens zetten en proberen te blussen. Eerst met een 2lt Halon blusser, geen resultaat. Toen met een normale 6lt blusser met hetzelfde resultaat. Conclusie alleen als de brand heeeeeel erg beginnend is heeft een blusser nut. M.i. is het zelfs overbodig om er een mee te nemen. De fik werd trouwens uiteindelijk geblusd door de aanwezige brandweer.
10 March 2010, 14:32
Sid schreef:Ik heb een literfles met nanometer in de kofferbak, ik weet dat het niet ideaal is maar iets is altijd beter dan niets lijkt me.Als ik dat zie moet ik aan mijn buurjongetje denken. Grote versterker voor zijn subwoofertje in de kofferbak, duur spul allemaal. Maar perse zelf in willen bouwen en dan geen euro uit willen geven aan een paar fatsoenlijke stekkers voor de stroomvoorziening van zijn subwoofer. Die legt daar dus een op 25 ampere afgezekerde kabel door zijn auto en zet die dan vast met een open gebogen AMP stekker.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht Volvo S70 '97 Verkocht Volvo V70 '08 --> Daily driver Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
10 March 2010, 21:20
Rubicon schreef:Sid schreef:Voor een Nederlander is dat niet verplicht in Belgie,dacht ik toch? Dat is niet geheel waar. Een auto goedgekeurd in land van registratie is in de hele EU goed. Ook als daar die zelfde auto daar allang zou zijn afgekeurd. Zo moesten Duitse auto's ooit een derde remlicht hebben. Ook als ze in NL reden. Maar een NL auto werd bekeurd als er een derde remlicht op zat, omdat dit in NL verboden was. Een Duitse wagen niet. Omgekeerd mocht Duistland een Nl wagen (formeel) niet bekeuren voor het NIET hebben ervan. Maar ja, een brandblusser is natuurlijk een stuk bagage, dat ligt wrs iets anders. Meer iets in de categorie gevarendriehoek, reflectorhesje etc. En zo moet je (schijnt het) in Spanje een reservebril in de wagen hebben. Anders ben je in overtreding (als brildragende bestuurder dan, ik dus niet)....
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
12 March 2010, 19:16
Citaat:En zo moet je (schijnt het) in Spanje een reservebril in de wagen hebben. Anders ben je in overtreding (als brildragende bestuurder dan, ik dus niet)....Ja, das lekker, controleren ze ook of je lenzen hebt ???
15 March 2010, 15:47
Funsdaf schreef:Stinky schreef: Ik begreep dat ze bij Toyota deze nog steeds meeleveren...... ![]() ![]() ![]()
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG 210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008) Ik en mijn Volvo |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|