Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Roadtrip Frankrijk, Spanje, Portugal
Gisteravond onder het genot van enkele biertjes met mn vrienden besloten om van de zomer 2 weken een beetje rond te trekken door Zuid-Europa.

Nu hebben we eens zitten kijken naar een Camper, maar die dingen zijn verrekte prijzig!

Daarom het plan om een grote station te kopen, mee rond te trekken en erna weer verkopen.
Wat voor een auto zal ik hiervoor gebruiken? Dacht zelf aan een budget van max 2500euro.
Diesel of toch benzine, volvo of toch voor het eerst een ander merk? Ruimte is belangrijk aangezien we met 5 man willen.
Iemand wel eens een dergelijke road trip gemaakt? Tips?

Groeten, Boele
Groeten, Boele
Antwoord
5 man met bepakking? Wat dacht je van een kleine vrachtwagen.
Groeten van Frans
Antwoord
245 eventueel met imperial / dakkoffer. Benzinbe uitvoering, 2.3

Alvast een fijne vakantie. Route volgens het bolletje- pijltje systeem. ;D
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
Met 5 man wekenlang in de zomer door Zuid-Europa crossen?

Een 240 Estate, of een 245 zoals sommige mensen zeggen, is niet echt geschikt.
Het is een grote auto aan de buitenkant. Maar erg ruim aan de binnenkant? Nou nee.
Stel je voor dat je 14 dagen achter elkaar met drie mannen op de achterbank moet zitten.
Ik moet er niet aan denken. Ook niet aan de brandstofkosten. En eventuele pech
en reparaties in landen waar ze niet weten hoe je 'Volvo' schrijft.

Antwoord
'tis vloeken in deze kerk ,maar dan denk ik aan 'n benz 300TD...

Of een onverwoestbare toyota hiace...

Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Zo'n Toyota bus is na de vakantie weer snel te slijten mits je hem voor een scherpe prijs hebt gekocht.

Maar de achterbank van zo'n dubbelcabine zit misschien nog wel slechter dan die van een Volvo 245....?
Antwoord
ik heb enkele jaren geleden met 5 man een rondrit door scandinavie gemaakt in een jetta van 500 euro. Ging ook goed hoor!
Voorje budget (2500euro) kan je ook makkelijk 2 auto's kopen of een camper huren.
Antwoord
zo'n busje zit voor geen meter natuurlijk!
Als de heren niet te dik zijn gaat het best in een 245 of beter nog 745, die kan je goedkoper krijgen, hou je nog genoeg geld over voor biertjes Wink
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
245TE ?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Volkswagen, of Ford Transit busje? Ruimte zat!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)