Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Late 240's van betere kwaliteit ?
#11
@Kogelman
Welk bedrijfje?
Mijn 244DL staat buiten.
Antwoord
#12
het staal in de automobiel industrie is tegen het eind van de 60er jaren minder van kwaliteit geworden, alleen in "74 was er een "opleving" daarna weer minder. Ik heb van een voormalig Volvomedewerker meegekregen dat naar mate de mallen ouder werden, de naden groter en dus meer kit werd gebruikt om de boel dicht te krijgen. Ga daar niet al te goed me om en je hebt kieren.

Daarnaast, de Belgische productie. Daar ken ik exemplaren van (Amazon, 140, 240) die dusdanig roestten dat het Volvo onwaardig was.

Ik hoef maar naar mijn eigen auto te kijken om te zien hoe schraal of soms niet grondlak en lak is toegepast bij de afbouw. De holle ruimten soms onbehandeld..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#13
***t_blijft_behelpen*** schreef:vanZwede ne nBelgië is totale onzin.




iets met de spatiebalk?
Groeten van Frans
Antwoord
#14
Lukie5704, in antwoord op jouw vraag: Voor tectyleerbedrijfje zie http://www.JanIlbrinkservices (in de buurt van Kampen Overijssel).
Voor de duidelijkheid: Ik heb geen belangen bij deze firma, maar vind gewoon dat ze goed en deskundig bezig zijn tegen schappelijke tarieven. Mijn 245 is door hen tip top behandeld ter preventie van roest. Ze lopen al hun werk met je na als je de auto weer komt ophalen en leggen precies uit wat ze waar gedaan hebben.
groet,
Kogelman
940 Estate LE 1998 B230FK+MBC Vialle LPG-G3 automaat Nautic Blue
245 estate 1976 B230F "De ouwe Blauwe", Prins VSI LPG G3 100 liter, AW71, Mellan Bla, Volvo lakkleur 121-00-1 
244 sedan 1983 B23A "Big Nose" benzine, M47, Moerkbla Metallic Volvo lakkleur 200-2

Antwoord
#15
http://www.janilbrink.nl/2009-09-11%20-%...oshuis.jpg

hier referenties op marktplaats
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
#16
skidje schreef:Geplaatst door: Belg
Tot en met '85 was de kwaliteit van zowel Belgen als Zweden (van de auto's natuurlijk) minder goed.

Volgens mij zijn juist 86 en 87 zeer slechte jaren geweest qua staal van Volvo.!.

Mijn 245 GLE uit Zweden was origineel en bijna roestvrij. Geen zout en rotzooi op de weg helpt. Maar het staal was ook zeker van een andere kwaliteit toendertijd.

Gerben: Weet je zeker dat je volvo niet toevallig recent is overgespoten en een hele slechte ondergrond heeft?
Ben nu aan mijn 4de 240 allemaal tussen 1983 en 1988 en de '86er is kwa roest de beste.
We mogen wel niet vergeten dat we ondertussen over auto's spreken van voornamelijk de jaren '80. Ik denk dat een volvo nog de enige is die je regelmatig ziet rijden. Uitzonderingen niet nagekomen.
Antwoord
#17
Als je een echte goede bescherming wilt voor je auto kun je beter "Mike Sanders" carrosserievet nemen.
Dit is al meerdere keren als beste uit de bus gekomen.
In Duitsland heeft men een test gedaan: Je last van onbehandelde autoplaat kastjes, spuit deze kastjes vol met verschillende soorten antiroest middelen. na een jaar keek men weer in de kastejes en keek of de antiroestmiddelen hun werk hadden gedaan.
Mike Sanders carrosserievet kwam als beste uit de bus.
Googe maar eens op Mike sanders.

groet Jean-paul
Antwoord
#18
Ja dat Mike Sanders spul ben ik erg tevreden over. Heb er alle naden van de vloer mee ingedaan, onder rubberen strips, binnenkant deuren, over roestgevoelige schroeven, is heel goed spul en ook fijn om mee te werken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#19
belgen die mikesander willen, geef me seintje
Antwoord
#20
stijn schreef:belgen die mikesander willen, geef me seintje

I might!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Een vroege 240 of een late 240? Jeru 22 19.515 2 August 2015, 20:37
Laatste bericht: Scooby Doo
  Trekgewicht late 240's 1600 kilo? A_A 15 16.640 1 June 2015, 14:36
Laatste bericht: Rhino

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)