Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Het is eigenlijk van geen belang dat je een Volvo specialist zoekt.
Het gaat erom een goede plaatwerker te vinden.
Heeft die Jaguarspecialist nog iets gezegd over de kwaliteit van het eerder gedane plaatwerk aan de auto?
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Nee, daar heeft hij zich niet over uitgelaten.
Maar dat het niet goed is zie je zo wel.
Berichten: 1.120
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
jos245 schreef:Het is eigenlijk van geen belang dat je een Volvo specialist zoekt.
Het gaat erom een goede plaatwerker te vinden.
Heeft die Jaguarspecialist nog iets gezegd over de kwaliteit van het eerder gedane plaatwerk aan de auto?
Vandaar dat die Jag's altijd zo lekker kunnen roesten
Groeten, Boele
Berichten: 141
Topics: 8
Lid sinds: May 2009
Waarom stijgt de waarde van de auto niet als de wielkasten netjes bijgewerkt zijn?
Gewoon omdat hij dan nogmaals getaxeerd zou moeten worden? Daarna neem ik toch aan dat het wel meeweegt in de waarde van de auto?
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
M.i. stijgt de waarde niet omdat ik niet het idee had dat de taxateur het indertijd gezien heeft.
Vandaag op de parkeerplaats in het zonnetje was de plek niet te missen.
Op mijn oprit echter moet je erg goed kijken. Mijn mazzel tijdens de taxatie.
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Nou, hij adviseert om eerst maar eens een jaar door te rijden om te kijken hoe het zich ontwikkeld.
Maar door het plamuur te vervangen door ingelaste stukjes staal, moet toch zeker ook een goede oplossing zijn?
De wagen ziet er nu nog zo mooi uit dat ik geen zin heb om te wachten tot er gaten invallen.
Berichten: 16
Topics: 0
Lid sinds: Jan 2010
Het beste is: wielranden eruit slijpen en dan nieuwe erin laten zetten en opnieuw laten spuiten. Dan weet je zeker dat het jaren goed zal blijven.
Staalplamuur etc moet je niet mee gaan klooien: staalplamuur kan niet tegen temperatuursveranderingen en gaat dus zodra het weer warm (of koud) wordt gaan barsten en heb je dus hooguit een half jaar plezier van.
Beste optie dus: plaatwerk bij een Volvo-specialist halen en vervolgens naar de Jaguarspuiter/lasser brengen. Het gaat niet erom hoe goed iemand met een bepaald merk auto is, maar hoe goed 'ie als plaatwerker is.
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
JanV schreef:Het beste is: wielranden eruit slijpen en dan nieuwe erin laten zetten en opnieuw laten spuiten. Dan weet je zeker dat het jaren goed zal blijven.
Staalplamuur etc moet je niet mee gaan klooien: staalplamuur kan niet tegen temperatuursveranderingen en gaat dus zodra het weer warm (of koud) wordt gaan barsten en heb je dus hooguit een half jaar plezier van.
Beste optie dus: plaatwerk bij een Volvo-specialist halen en vervolgens naar de Jaguarspuiter/lasser brengen. Het gaat niet erom hoe goed iemand met een bepaald merk auto is, maar hoe goed 'ie als plaatwerker is.
Net alsof je niet hoeft te plamuren als je nieuwe wielranden in last... lulkoekkk
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
als je heeeeel netjes last en daarbij de delen tegen elkaar ipv over elkaar heen last en dan de lassen heel netjes aflsijpt, dan heb je echt nauwelijk plamuur nodig.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 801
Topics: 41
Lid sinds: Aug 2006
dat valt er dus na een half jaar af volgens Jan