Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Mijn Volvo 244DL uit 1979 is in het verleden al eens behandelt aan zijn wielkasten.
Na het spuiten echter is met polijsten de lak verbrand. Resultaat 2 donkere plekken met kleine barstjes erin.
Nu met de vorst beginnen er kleine en grotere (1bij1 cm) stukjes af te springen waardoor je zo op het gelukkig wel roestvrije staal kijkt.
Nu wil ik dit zo spoedig mogelijk weer laten spuiten. Een wielrand moet weer strak gemaakt worden.
Wat mag zoiets uiterlijk kosten. Wie weet een goed bedrijf waar je zelf je auto hebt laten behandelen?
Kijk bedrijven zijn er zat te vinden en ze leveren volgens eigen zeggen allemaal puik werk af. Maar het gaat me vooral om jullie ervaringen.
Tips waar ik zeker niet heen moet gaan zijn uiteraard ook welkom.
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Lukie5704 schreef:Mijn Volvo 244DL uit 1979 is in het verleden al eens behandelt aan zijn wielkasten.
Na het spuiten echter is met polijsten de lak verbrand. Resultaat 2 donkere plekken met kleine barstjes erin.
Nu met de vorst beginnen er kleine en grotere (1bij1 cm) stukjes af te springen waardoor je zo op het gelukkig wel roestvrije staal kijkt.
Nu wil ik dit zo spoedig mogelijk weer laten spuiten. Een wielrand moet weer strak gemaakt worden.
Wat mag zoiets uiterlijk kosten. Wie weet een goed bedrijf waar je zelf je auto hebt laten behandelen?
Kijk bedrijven zijn er zat te vinden en ze leveren volgens eigen zeggen allemaal puik werk af. Maar het gaat me vooral om jullie ervaringen.
Tips waar ik zeker niet heen moet gaan zijn uiteraard ook welkom.
Ik zou het sowieso snel even in de menie ofzo zetten zodat je voorkomt dat het snel gaat roesten.
Als het zulke kleine stukjes zijn kun je het zelf meestal ook wel doen met wat plamuur en een spuitbuisje.
Stuur anders even wat foto's.
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
De plekjes staan in de grondverf, auto onder pyama.
Helaas kan ik echter niet zelf met plamuur aan de slag, vanwege gezondheidsproblemen. (reuma)
Ben wel handig maar dit gaat me te moeizaam.
Dus laat het echt doen.
Hier 50 meter vandaan zit een spuiterij maar deze is vooral gespecialiseerd in oude Jags.
Nu zal deze ongetwijfelt de auto ook wel in orde kunnen krijgen.
Maar ik vraag me af of een gespecialiseerde Volvo man niet beter is.
Berichten: 570
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2007
Ik denk dat de spuiter van de jag's wel weet wat hij doet.
Met andere woorden ,ik durfde het er wel op te wagen.
Maar je kent de man zelf het best, dus als jij hem vertrouwd in z'n werk,zou ik het erop wagen.
succes.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Of hij nu oude jags of (oude) Volvo's onder handen neemt, het gaat er om of hij zijn job kent. Als hij puik werk aflevert op een jaguar, zal dat op een Volvo ook wel in orde zijn. Lijkt me dat hier geen sprake is van laswerk of zo, dus waarbij merken-voorkennis wel eens handig kan zijn, maar het afleveren van een goede spuitklus.
Als die man verder goed werk doet, zou ik me persoonlijk wel met mijn Volvo aanbieden. Misschien vind je wel een Volvokenner, maar dat is dan nog geen garantie dat ie dan ook goed spuitwerk aflevert..
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Lukie5704 schreef:De plekjes staan in de grondverf, auto onder pyama.
Helaas kan ik echter niet zelf met plamuur aan de slag, vanwege gezondheidsproblemen. (reuma)
Ben wel handig maar dit gaat me te moeizaam.
Dus laat het echt doen.
Hier 50 meter vandaan zit een spuiterij maar deze is vooral gespecialiseerd in oude Jags.
Nu zal deze ongetwijfelt de auto ook wel in orde kunnen krijgen.
Maar ik vraag me af of een gespecialiseerde Volvo man niet beter is.
Als je die kerel kent zou ik het gewoon daarheen brengen. Stel dat het niet goed zou zijn is tie nooit ver weg ;D
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Er is niks bijzonder Volvo-achtigs of Jaguar-achtigs aan autolak op zich, het is van Glasurit of Standox of Sikkens of welke andere autolakreus dan ook.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Bedankt voor de reacties. Maar ik was ook vooral benieuwd naar jullie ervaringen.
Kijk ik weet ook niet of er nog meer werk dan spuiten bij komt kijken.
En dan kun je m.i. wel beter bij een spuiter zijn die Volvo kent.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
De achterste wielrandconstructie is ook vrij universeel onder autofabrikanten, net als de bijbehorende roestproblematiek.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Ik heb mijn Volvo ook laten herstellen door een carrosseriebedrijf dat niet specifiek in Volvo is gespecialiseerd. Bij mijn keuze ging het in de eerste plaats om de kwaliteit van het werk dat ze afleverden. Dat zat wel goed; het bedrijf heeft een goede naam en werd ook door diverse verzekeringsmaatschappijen onder de arm genomen bij expertises en schadeherstel.
Ik heb er geen spijt van gehad; de service en kwaliteit van het afgeleverde werk was uitstekend, terwijl er wel degelijk ook hier en daar laswerk diende te gebeuren. Die mannen kennen hun vak en laten zich niet beperken door al dan niet hebben van Volvo-voorkennis. Dat zijn mijn persoonlijke ervaringen, jij moet natuurlijk doen waar je je het beste bij voelt.