Topics: 163
ZwerverRoodbaard schreef:Zie ik daar een 740 met B204FT ontstaan ?
Jammer van de 960 dan, maar wat moet je dan met 2 turbo motoren? Eentje voor in de 144 ;D Klopt helemaal. Dat laatste lijkt mij ook wel wat, ben benieuwd of het koffiemolentje genaamd M40 het aankan.
flip_21 schreef:Wat is de rol van die 960? Als je die gaat slopen, ben je echt niet goed bij je hoofd. Ik zal het doorgeven. ;D
Maar je hebt wel gelijk, het is echt een prachtbak/gangsterbak (alles zwart ook binnen) :-*
Topics: 5
Ik zal er maar niet te veel op ingaan... een 960 Turbo is zo ontzettend zeldzaam aan het worden..
Waarschijnlijk komt ie erachter dat ie voor de kosten net zo goed gelijk een B230 had kunnen kopen en er een 16v kop op had kunnen zetten. Alles steviger en geen weet ik hoeveel km/s achter de rug. Daarbij gelijk een M90 want die M46 draai je toch zo stuk.
Het management kan gewoon gebruikt worden, maar hij zou de eerste niet zijn om alles de container in te gooien en een of ander stom MS-systeem er op te zette.
Wat heb je dan? Een 740 16V turbo, die een flinke bak geld gekost heeft uiteindelijk. Ik zou voor alle investeringen een eigen blok opbouwen, hoef je ook niet een mooie auto te slopen en allerlei onderdelen weg te gooien die je niet kijtraakt... ik spreek uit ervaring.
Maarja, we zitten hier tussen de volvo liefhebbers, nietwaar? Ik zou maar vooral de mooie auto's slopen, die 960 is waarschijnlijk 100x mooier dan al die wrakken die mensen hier rijden
760 | Groen | Snel
Topics: 8
flip_21 schreef:een 960 Turbo is zo ontzettend zeldzaam aan het worden..
Been there, done that...
Topics: 20
flip_21 schreef:Ik zal er maar niet te veel op ingaan...
Maar ja, het blijft een vraag van (markt)waarde. Zouden deze Volvo's gewenst zijn dan zijn ze te duur om te slopen, helaas is dat niet zo en geld hetzelfde voor de onderdelen...
Zeg maar zo: 'Bij deze prijzen is mijn hart ook groter dan mijn parkeerplaats' ;D :
[img][/img]
Tussenstand:
- 744 turbo is nu ook administratief ingevoerd en goedgekeurd, kenteken binnenkort per post.
- eigenaar heeft zich sinds kort ook gemeld op het forum.
De 960 is inderdaad zeldzaam, maar gelijkertijd geen cent waard (zeker vergeleken met de nieuwwaarde).
Voordat er onderdelen overgaan naar de 740 zal ik nog eens vragen of de auto in z'n geheel verkocht kan worden, maar ik denk dat er geen kopers/kenners/liefhebbers te vinden zullen zijn.
Topics: 135
Misschien een wat late reactie maar toch
flip_21 schreef:Wat is de rol van die 960? Als je die gaat slopen, ben je echt niet goed bij je hoofd.
Verder een leuke 740
Ik vind het te ver gaan om te zeggen dat iemand niet goed bij zijn hoofd is? Iedereen heeft andere prioriteiten. Respecteer die dan ook.
flip_21 schreef:Ik zal er maar niet te veel op ingaan... een 960 Turbo is zo ontzettend zeldzaam aan het worden..
Doe dat dan ook niet! Zeldzaam..wat is zeldzaam. We hebben het hier over een Volvo he.
flip_21 schreef:Waarschijnlijk komt ie erachter dat ie voor de kosten net zo goed gelijk een B230 had kunnen kopen en er een 16v kop op had kunnen zetten. Alles steviger en geen weet ik hoeveel km/s achter de rug. Daarbij gelijk een M90 want die M46 draai je toch zo stuk.
Daar ben ik het dan wel in grote lijnen mee eens. Maar het is de toon die de muziek maakt.
flip_21 schreef:Het management kan gewoon gebruikt worden, maar hij zou de eerste niet zijn om alles de container in te gooien en een of ander stom MS-systeem er op te zette.
Stom MS-systeem? Wat is er stom aan? Volgens mij is het een heel intelligent systeem. Maar zoals vaak, hangt de kwaliteit van het systeem af van de persoon die het inbouwt. Net zoals een LPG systeem of alarm systeem. Dus ik vind je opmerking maar een loze kreet.
flip_21 schreef:Wat heb je dan? Een 740 16V turbo, die een flinke bak geld gekost heeft uiteindelijk. Ik zou voor alle investeringen een eigen blok opbouwen, hoef je ook niet een mooie auto te slopen en allerlei onderdelen weg te gooien die je niet kijtraakt... ik spreek uit ervaring. fijn dat jij wel weet hoe het moet flip, echt leuk voor je.
flip_21 schreef:Maarja, we zitten hier tussen de volvo liefhebbers, nietwaar? Ik zou maar vooral de mooie auto's slopen, die 960 is waarschijnlijk 100x mooier dan al die wrakken die mensen hier rijden 
Mag ik je tot slot een aantal tips geven: Wat jij mooi vind, vind een ander oerlelijk. Respecteer dat. En als je ervaringen hebt mag je die best delen, maar zoals ik al zei hoef je niet meteen iemand of iemands plannen af te kraken omdat jij het zonodig beter weet. Misschien kun je dan beter vertellen wat jou ervaringen zijn en een fatsoenlijk advies geven waar geen waardeoordeel aan vast zit, maar een ander wel wat aan heeft. Dat is volgens mij een stuk volwassener.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Rustig aan, geen ruzie maken in de showroom hier  .
Ik had de opmerkingen van Flip al met een korrel zout genomen. Ik ben het trouwens gewoon met de kern van zijn boodschap eens. Slopen van een auto/volvo is altijd zonde, het "zonde gehalte" is hoger naar mate een volvo zeldzaam is. Maar zeldzaamheid/ emotione waarde staat helaas niet garant voor een economische waarde. Sterker nog in dit geval is de gebruikswaarde (vaste lasten) van de auto erg hoog waardoor behoud sowieso niet wordt gestimuleerd.
TheSaint77 schreef:Daar ben ik het dan wel in grote lijnen mee eens. Maar het is de toon die de muziek maakt. Mooie afsluiter.
Topics: 22
TheSaint77 schreef:fijn dat jij wel weet hoe het moet flip, echt leuk voor je.
flip_21 schreef:Maarja, we zitten hier tussen de volvo liefhebbers, nietwaar? Ik zou maar vooral de mooie auto's slopen, die 960 is waarschijnlijk 100x mooier dan al die wrakken die mensen hier rijden 
Mag ik je tot slot een aantal tips geven: Wat jij mooi vind, vind een ander oerlelijk. Respecteer dat. En als je ervaringen hebt mag je die best delen, maar zoals ik al zei hoef je niet meteen iemand of iemands plannen af te kraken omdat jij het zonodig beter weet. Misschien kun je dan beter vertellen wat jou ervaringen zijn en een fatsoenlijk advies geven waar geen waardeoordeel aan vast zit, maar een ander wel wat aan heeft. Dat is volgens mij een stuk volwassener.
Ja, op zich mee eens.
toevoeging: dat ik/wij al diverse van deze auto's voor 75% in de container hebben zien verdwijnen, alleen voor het flebegeerde blok, dat, zoals aangegeven best na te bouwen is. Toon was dan misschien wat minder vriendelijk, maarja, er zit een stukje internet tussen, wanneer we hier om de tafel zaten was het waarschijnlijk niet zo overgekomen 
zoals ie al aangaf, bij slopen, veel onderdelen raak je niet kwijt. ervaring na slopen van 5 schadewagens thuis en diverse andere bij bevriend bedrijf. Dat is eigenlijk de grootste drijfveer om niet te snel te slopen. De kosten heb je er niet snel uit.
DopdeDouwer schreef:Rustig aan, geen ruzie maken in de showroom hier .
Ik had de opmerkingen van Flip al met een korrel zout genomen. Ik ben het trouwens gewoon met de kern van zijn boodschap eens. Slopen van een auto/volvo is altijd zonde, het "zonde gehalte" is hoger naar mate een volvo zeldzaam is. Maar zeldzaamheid/ emotione waarde staat helaas niet garant voor een economische waarde. Sterker nog in dit geval is de gebruikswaarde (vaste lasten) van de auto erg hoog waardoor behoud sowieso niet wordt gestimuleerd.
TheSaint77 schreef:Daar ben ik het dan wel in grote lijnen mee eens. Maar het is de toon die de muziek maakt. Mooie afsluiter.
mee eens. zelf zou ik ook wel een auto kunnen slopen als ik de motor nodig had. van de andere kant kun je voor de prijs van een 960T ook weer veel motor bouwen.
Wanneer je echt bijna alles overzet, dan is het echt niet zon probleem om die 960 er voor te slopen. maar wanneer alleen het blok er in gaat en de rest niet (niet de injectie, gedeelte ophanging etc) dan is het minder waard om eeb auto er voor te slopen.
Zoals altijd 2 kanten van het verhaal
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 10
DopdeDouwer schreef:Maar zeldzaamheid/ emotione waarde staat helaas niet garant voor een economische waarde.
En als iemand het hier nog over wil hebben, ik denk dat ik een redelijke ervaringsdeskunidge ben.
Ook al menig maal voor "gek" (in de goede zin van het woord  ) uitgemaakt.
Mag de pret niet drukken. Zoals saint al zei: iedereen moet vooral doen wat ie zelf wil en waar we kunnen moeten we elkaar helpen!
Topics: 22
Was daar ergens in de vorige eeuw geen liedje over ???
We zijn toch op de wereld.....
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
|