Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bandenpomp
Laatst leende ik van een buurman een voetpomp waarmee je ook autobanden kon oppompen. Het ging best gemakkelijk eigenlijk.
Maar ik zie ook elektrische pompjes aangeboden.
Iemand ervaring met het thuis oppompen van autobanden?
Wat is het handigst?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Wij hebben zo'n 12v pompje (met sigarenaansteker); het werkt, maakt veel herrie, is goedkoop en is niet erg naukeurig. Veel meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen.
Antwoord
vullen kan natuurlijk met de voetpomp, of een moderne staande fietspomp. We hebben zon staande pomp en die werkt echt super, heel licht in gebruik. Handig voor onderweg.

Een kleine compressor op 230 V is ook handig hoor. Je hebt ze al vanaf zon 80 euro, die kunnen met gemak banden vullen. Kun je ook gelijk een slagmoersleutel, bikhamer, blaaspistool, vetspuit etc gebruiken, handige dingen wanneer je meerdere auto's hebt.

van Flaig heb je prijzige maar erg goede bandenspanningsmeters/vullers.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Zon compressor is overigens wel super ideaal inderdaad (gebruik m weleens van de buurman).
Met toebehoren zijn ze bij de DHZ meestal 100 euro.

@JW was jou prijs in- of exlusief toebehoren. zo ja heb je een linkje, want dat is best een mooie prijs.
Antwoord
Als je eenmaal een compressor hebt, snap je niet dat je ooit zonder hebt gekund.

Heb een Airpress bij de Karwei vandaan (was in de korting iets van €69).

Super!
Auto/Fiets-Banden pompen, blaaspistool om vuil op moeilijke plekken te verwijderen, etc, ect.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Inderdaad, volgens mij hebben de buren zo'n kunststof fietspomp. Ik zag dat ze die ook bij Halfords verkopen (eigen merk en SKS, een Duits merk - 40 euro)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
ik denk dat ik maar voor een compressortje ga :-)
Antwoord
volvo240glt schreef:Als je een compressor wilt gaan kopen, bedenk dan eerst wat je er allemaal mee wilt gaan
doen.Voor bandenpompen etc is zo'n kleine prima maar voor gereedschap al snel te klein mbt capiciteit.
En nee ik werk niet voor een toko die ze verkoopt Big Grin
Staan er genoeg op marktplaats.

Airpresse heb ik ook, ideaal! Inderdaad wel goed bedenken wat je er mee wilt. Als je ook gereedschap wil gaan gebruiken of zelf af en toe eens iets spuiten is zo'n kleintje ook echt te klein. Tevens is het goed om eens te kijken wat er naast het standaard setje allemaal aan luchtgereedschap te krijgen is aan sleutels, tangen en ook veel plaatwerk gereedschap. Heb zelf net een pneumatische pons en verzettang gekocht, scheelt een hoop tijd en werkt super simpel 8)
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Zon compressor is overigens wel super ideaal inderdaad (gebruik m weleens van de buurman).
Met toebehoren zijn ze bij de DHZ meestal 100 euro.

@JW was jou prijs in- of exlusief toebehoren. zo ja heb je een linkje, want dat is best een mooie prijs.

zonder toebehoren, bij bijv. de vancranenbroek. Daar heb ik vroeger ook eens een compressor (roda pro) gekocht, doet het nog steeds goed.

Zelf hebben we een hele tijd met die kleine compressor gewerkt, nu hebben we een 'grote' van 4 pk.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Als je met zo'n " kleine" compressor grote gebruikers wil gebruiken,kan je ook proberen een grote gastank(80liter) op de kop te tikken,of
een ander voorraadvat wat bestand is tegen hoge druk.
Op die manier heb je meer voorraad.

Heb zelf een Metabo van+/- 115,- euro
220l/min
1,5kw
24 ltr. tank
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)