Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onverantwoorde achtervolging

Met verbazing zat ik naar dit filmpje te kijken.
Als je bedenkt dat sommige automobilisten onvoorspelbaar en paniekerig reageren als ze plots sirenes achter zich horen, dan is zo'n achtervolging met 200 km per uur zigzaggend over alle rijstroken (ook de vluchtstrook) en op een nat wegdek levensgevaarlijk !

http://www.youtube.com/watch?v=2vjhCCy5zFE
Antwoord
Die mannen hebben natuurlijk genoeg cursussen gehad en examens moeten halen om überhaupt achter het stuur van zo'n auto te mogen zitten. Ik zou me niet zorgen maken over het kunnen van de agenten, maar zoals je al zei eerder over de medeweggebruikers. Bijvoorbeeld dat busje wat ging inhalen terwijl de politie flikkerlichten op had, keek die man dan überhaupt wel in z'n spiegels?

Toen ik het filmpje bekeek dacht ik wel dat is een onbegonnen werk, want de auto waarin ze zaten kon op geen enkele manier de RS4 bijhouden. Ze hadden geluk dat er files/opstoppingen waren waardoor ze dichterbij konden komen.

Echter of dit verstandig/verantwoord is geweest moesten de heren natuurlijk helemaal zelf beslissen en zullen daar later ook zeker verantwoording voor moeten afleggen.

PS: Wat ik me ook afvraag is waarom rijden die boeven als malloten met zo'n opvallende auto. Waren zeker niet de slimste...
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
wat een gekken,ze zouden ze hun rijbewijs af moeten nemen!

echt geen stijl zoveel mensen in gevaar brengen.
Antwoord
ZwerverRoodbaard schreef:Bijvoorbeeld dat busje wat ging inhalen terwijl de politie flikkerlichten op had, keek die man dan überhaupt wel in z'n spiegels?

Als je dat busje op 1.07 minuut bedoelt: op het moment dat ie in zijn spiegel kijkt rijdt de politieauto nog op de vluchtstrook en valt dus buiten zijn gezichtsveld. Op het moment dat het busje naar links gaat om in te halen schiet de politieauto van de vluchtstrook naar de inhaalstrook en rijdt met 202 km. per uur op hem af.
Op zo'n situatie kun je toch niet anticiperen? Die man valt niet te verwijten dat ie achter het stuur zit te slapen naar mijn mening Wink
Antwoord
echt een bizarre rit, maar die lui in die audi zijn nog 10x zo erg!
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
goed om te zien dat deze agenten echt wel weten hoe ze moeten rijden ;D
Dan halen ze tenminste dit soort kamikaze volk van de weg, bij mensen die zo wegsprinten zit er vaak wel meer achter dan alleen wat te hard rijden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
bart36 schreef:wat een gekken,ze zouden ze hun rijbewijs af moeten nemen!

echt geen stijl zoveel mensen in gevaar brengen.
Volgens de reacties op youtube heeft de audi bestuurder 9 jaar gevangenisstraf gekregen...
Antwoord
Aan het einde stond er ook nog een melding dat de gasten in de audi op de politie zijn gaan schieten, bleken vluchters na een overval te zijn.
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Je zult maar net met panne met je gezinnetje op de vluchtstrook zijn beland. Sta je je kinderen over vangrail in veiligheid te helpen wordt je zelf geschept door een paar van die maloten.
Is twee jaar terug rond deze tijd bij een bekende van mij gebeurd...
Antwoord
Ik vind het een verdomd TRAGE politie auto... zal wel een opel aschtay geweest zijn....
rap was hij niet....

Allemaal mensen die NIET in de achteruitkijk spiegel kijken....

Bij mij in de buurt heeft een infantiele (vrouwelijke) politie agente een ambulance broeder dood gereden... die op de vluchtstook aan het werk was...
Deze politie agenten hebben WEL bewezen dat ze kunnen autorijden...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: