Topics: 7
Hallo Mensen
Vandaag met succes de koplamruitenwissers gemonteerd op mijn polar uit 1992
Nu de vraag vloeistof is aangesloten maar waar moet ik elektra weghalen die de wissers aansturen?
Worden de wissers geactiveerd door de ruitensproeier van de voorruit of hebben ze een aparte schakelaar?
Nou aantal vragen hoop hier antwoord te krijgen.
gr Jurjen van de Vuurst
Topics: 26
hooo! dat wil ik ook ooit nog. ik heb wel's setjes te koop zien staan maar maar even
laten staan want ik heb geeeen ideeeee hoe je zoiets monteert en aansluit.
wat ik wel weet is dat ze worden aangestuurd door de sproeier op je voorrruit. geen
aparte schakelaar dus.
maak je foto's en een duidelijke uitleg over hoe het allemaal moet? ah?
Oke,
Dus wanneer je je vooruitsproeier gebruikt zouden ze aan moeten gaan.
Maar de aansturing van de pompjes werkt toch niet ook voor de motortjes van de wissers.
Zo hele zin maar wel duidelijk lijkt mij.
Ha ja ik begrijp wat je bedoelt. Ik heb geen idee. Dezelfde schakeling (relais?)
die de ruitenwissers aanzet als je sproeit, zal ook de koplampwissers moeten
aansturen lijkt me. Maar waar en hoe.... ???
Topics: 2
ik heb het ook achteraf ingebouwd in mijn Polar uit '92. De aansluitkabel is al voorbereidt dus het is plug and play!
idd de wissers worden bedient als je de voorruit sproeier gebruikt.
Juri
Topics: 17
ja precies, vlgs mij zit het iig vanaf 1981 standaard in de kabelvoorbereiding, dus is het klik and go.
Het ziet er mooi uit, maar de motortjes zijn erg storingsgevoelig....
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 2
als ik mij goed herinner lag die kabel rechts terhoogte van het sproeivloeistof tankje
Motortjes waren 2e hands en werken al 4 jaar probleemloos. vergeet ook niet de clips te monteren onder de koplampen waar de wissers in de rustsstand op steunen zodat ze niet blijven haken.
Juri
oke,
Is er iemand die een fotoje voor me kan maken met die aansluit punten want kan ze niet vinden maar mischien kijk ik te moeilijk. haha
Al vast bedankt voor de reacties en ik hoor en hopelijk zie het wel.
gr Jurjen
Hallo,
het is gelukt en een werkt goed andere moet ik nog mee bezig word een nieuw motortje denk ik.
De aansluitingen lagen idd klaar moest wel even het tape erom weghalen.
Gr Jurjen
PS: Zie foto's
Ik kan weer zo'n setje kopen. Bij de 2 Willems in NyBeets. Worden van een polar afgehaald.
Ze willen het niet op mijn auto schroeven. Ik ga ervan uit dat in mijn GLE nog niks is
voorbereid qua bekabeling e.d. Wie weet een duidelijke beschrijving van de hoe ende wat,
of nog beter: wie wil het voor me doen? De beloning zal prima zijn!