Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hemel verwijderen
#1
Hoi,

morgen wil ik de hemel uit de auto gaan halen. Ik ben alleen een beetje bang om iets kapot te maken. Iemand ervaring/tips die ik kan gebruiken om de hemel er heel uit te krijgen?

Martijn
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#2
Heeft echt niemand een idee????

??? ??? ???
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#3
Als je dan toch zo nodig het hele apparaat uit elkaar wilt halen, doe het dan goed. De hemel zit gespannen om een stalen strip rondom. Aan de rand van de stof zit een harde zwarte plastic rand genaaid, die om dit stalen "gootje" geklapt is. Lastig te omschrijven, gehaakt, gevouwen, hoe dan ook, door de spanning van de stof blijft de plastic strip (en daarmee de stof) achter de stalen strip zitten.

Loshalen doe je het makkelijkst door ergens op een lang recht stuk te beginnen, grijp de stof waar deze om de stalen strip geklapt zit en trek naar buiten en naar beneden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#4
thanks!

eigenwijs he ;-)
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#5
En Marty! Was het zo'n hemela als beschreven door Marc1970 ???

Ik heb ook wel eens "harde" hemels van een 244 in mijn handen gehad. Dacht dat die misschien ook in de 142 gezeten hebben..!.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#6
ben er gisteren niet meer mee bezig geweest. Is dus nog een klusje wat is blijven liggen.Ben nog bezig geweest met het dashboard verwijderen.
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#7
Mycket eigenwijs ja. Kijk nou eens naar die strakke lak, en vergelijk dat met de bobbelige vlaktes die ze tegenwoordig op auto's achterlaten.

Wat je ook nog hebt is overgangen in het plaatwerk die vroeger met koper en/of tin vlakgemaakt zijn, dat blazen ze er waarschijnlijk ook uit.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#8
Marc1970 schreef:Mycket eigenwijs ja. Kijk nou eens naar die strakke lak, en vergelijk dat met de bobbelige vlaktes die ze tegenwoordig op auto's achterlaten.

Wat je ook nog hebt is overgangen in het plaatwerk die vroeger met koper en/of tin vlakgemaakt zijn, dat blazen ze er waarschijnlijk ook uit.

Maar dat is juist het probleem...de lak is niet zo strak. Eigenlijk zit er overal wel een plekje. Dus ik ben niet van mijn pad te brengen :-)
Maar bedankt voor je zorg hoor Wink
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#9
Is het al gelukt?
Antwoord
#10
als ie er dan uit ligt kun je wellicht ook nog extra demping tegen het staal aanbrengen voordat het hemeltje er weer in gaat!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verwijderen Dashboard 145 ? -wj- 9 7.872 2 October 2012, 22:38
Laatste bericht: -wj-
  Dashboard verwijderen Marty Mcfly 4 4.748 6 September 2009, 20:44
Laatste bericht: Marty Mcfly

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)