Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Hoi,
morgen wil ik de hemel uit de auto gaan halen. Ik ben alleen een beetje bang om iets kapot te maken. Iemand ervaring/tips die ik kan gebruiken om de hemel er heel uit te krijgen?
Martijn
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Heeft echt niemand een idee????
??? ??? ???
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Als je dan toch zo nodig het hele apparaat uit elkaar wilt halen, doe het dan goed. De hemel zit gespannen om een stalen strip rondom. Aan de rand van de stof zit een harde zwarte plastic rand genaaid, die om dit stalen "gootje" geklapt is. Lastig te omschrijven, gehaakt, gevouwen, hoe dan ook, door de spanning van de stof blijft de plastic strip (en daarmee de stof) achter de stalen strip zitten.
Loshalen doe je het makkelijkst door ergens op een lang recht stuk te beginnen, grijp de stof waar deze om de stalen strip geklapt zit en trek naar buiten en naar beneden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
En Marty! Was het zo'n hemela als beschreven door Marc1970 ???
Ik heb ook wel eens "harde" hemels van een 244 in mijn handen gehad. Dacht dat die misschien ook in de 142 gezeten hebben..!.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
ben er gisteren niet meer mee bezig geweest. Is dus nog een klusje wat is blijven liggen.Ben nog bezig geweest met het dashboard verwijderen.
Berichten: 9.850
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Mycket eigenwijs ja. Kijk nou eens naar die strakke lak, en vergelijk dat met de bobbelige vlaktes die ze tegenwoordig op auto's achterlaten.
Wat je ook nog hebt is overgangen in het plaatwerk die vroeger met koper en/of tin vlakgemaakt zijn, dat blazen ze er waarschijnlijk ook uit.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
Marc1970 schreef:Mycket eigenwijs ja. Kijk nou eens naar die strakke lak, en vergelijk dat met de bobbelige vlaktes die ze tegenwoordig op auto's achterlaten.
Wat je ook nog hebt is overgangen in het plaatwerk die vroeger met koper en/of tin vlakgemaakt zijn, dat blazen ze er waarschijnlijk ook uit.
Maar dat is juist het probleem...de lak is niet zo strak. Eigenlijk zit er overal wel een plekje. Dus ik ben niet van mijn pad te brengen :-)
Maar bedankt voor je zorg hoor
Berichten: 6.711
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
als ie er dan uit ligt kun je wellicht ook nog extra demping tegen het staal aanbrengen voordat het hemeltje er weer in gaat!