Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zandstralen: ervaringen hoe,wat,waar??
#21
Jan Willem, ik denk dat we het grotendeels eens zijn, met uitzondering van onze financiele situatie.
Ik probeer mijn auto met minimale middelen op te knappen en als ik daarbij een redelijke straalkast voor ter beschikking heb, ben ik tevreden met het resultaat, ook al kan ik de druk nauwelijks instellen en is de grid vervuild.
Natuurlijk is een deel van de beschadigingen veroorzaakt door het corrosieproces, maar de inslag van het grid beschadigt het materiaal ook.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#22
Zwarte Flirt schreef:Jan Willem, ik denk dat we het grotendeels eens zijn, met uitzondering van onze financiele situatie.
Ik probeer mijn auto met minimale middelen op te knappen en als ik daarbij een redelijke straalkast voor ter beschikking heb, ben ik tevreden met het resultaat, ook al kan ik de druk nauwelijks instellen en is de grid vervuild.
Natuurlijk is een deel van de beschadigingen veroorzaakt door het corrosieproces, maar de inslag van het grid beschadigt het materiaal ook.

Heb gisteren eens geinformeerd bij Spies in Rhenen. Hij kan voor ongeveer 1500 eurie de hele auto stralen en hij zet hem dan meteen in de epoxyprimer. Klinkt als een goede prijs. iemand ervaring met dat bedrijf?
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#23
1500 euro om prachtige Volvo lak weg te stralen, nog eens minstens 1500 om ÃÂÃÂn of ander gekleurd modern kunststofmengsel erop te laten spuiten? Te duur.

Al ging je nou een paar duizend aan een kuisverrotte P1800 besteden zou ik zeggen 'more kudoos to you', maar deze 142 kan met een beetje verf hier en wat roestpreventie daar zo nog 20 jaar rondrijden.
Een 40 jaar oude gebruiksauto mag er oud uit zien, en persoonlijk vind ik dat een 40 jaar oude auto er oud uit MOET zien.
En wat is nou de sentimentele waarde van deze auto? Dat je opa en oma hem gebruikt hebben (deukje, krasje, scheurtje), niet dat ze hem al die tijd op de schoorsteenmantel hadden staan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#24
Marty, in andere topics las ik dat je je al behoorlijk aan het toeleven bent tot het zandstralen.

Denk wel even goed over wat je terugkrijgt voor die €1500.
Ik denk dat je na het stralen een (dezelfde) auto in je schuur hebt staan die:
- gestraald is; dus geen lak meer heeft.
- de roestspekken zijn vervangen door gaten. (moeilijk met maatvoering bij lassen)
- hier en daar te hard gestraald of juist een stukje overgeslagen.
- hier en daar geen dekkende epoxy.

Kortom; je moet de auto nog steeds lassen en de epoxylaag bijwerken.
Misschien is het verstandig om de auto eerst te lassen; als je echt alles vervangt wat nog maar 99% is, is er ook geen "noodzaak" meer tot zandstralen. Dan is de auto 100% hard.
Van zandstralen wordt de auto niet hard, de roest is wel weg. Maar dat kan je met een slijptol ook.

Simpelgezegd denk ik:
Waar nu geen roest zit heeft de auto 40jaar lang de roest weerstaan en is dus een sterke plek. Sterke plekken zijn al goed en hoef je dus nix aan te doen. De roestplekken behandelen en klaar.

Maar om toch op je oorspronkelijke vraag terug te komen:
Ik ben wel eens in deze zaak geweest die helemaal vol staat met classics in opbouw: http://www.classicpassion.nl/shop/classicpassion.php.
De meeste (het gaat vooral om bijzondere wagens) zijn allemaal gezandstraald en in een grondlaaggezet. Ze zijn erg klantvriendelijk en kunnen jou ook vast wel het een en ander uitleggen over zandstralen. Dat zullen ze misschien niet zelf doen maar kunnen dan je denk ik wel bedrijven noemen die ze aanbevelen.
Antwoord
#25
Waarom huur je niet een straalketel en blaast zelf het mooie verfwerk eraf? Voor 1500 euro kan je een hele hoop zand kopen.

http://www.dekleijnverhuur.nl/straalkete...rhuur.html

Ik heb hier nog wel wat deuren, voorschermen e.d. waar je op mag oefenen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)