Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opfokken!!!
misschien een leuk idee om een topic te plaatsen over het opfokken van de 240 turbo. Ik lees heel veel manieren om de volvo motor tot betere prestaties te brengen. Nou zijn er een aantal Forumbezoekers die heel erg goed weten waar het over gaat.
Is het daarom geen goed idee om per 'opfok'methode een soort stap voor stap handleiding te posten. Ik heb heel veel gelezen over het inbouwen van een intercooler, ander inlaatspruitstuk, lichter vliegwiel, blow off valve, uitlaatsystemen en de nodige afstellingen. Ik wil niet lui overkomen en op een makkelijke manier aan leuke info komen, van fouten moet je leren. Maar lijkt me dat het voor veel doe het zelfers handig is om te weten hoe, en met wat, te werk te gaan voordat ze verkeerde onderdelen aanschaffen

Tis maar een ideetje
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
er zijn hier best wat mensen die er veel vanaf weten, het is alleen veel werk om het allemaal op te schrijven :roll:
Een 240 turbo is goed tot 200 pk te krijgen, misschien wel 210-220, daarvoor moet je een intercooler monteren, meer brandstof (ik ben geen expert op het gebied van K-jetronic), grotere uitlaat. Dan moet 200+ pk goed mogelijk zijn, 0-100 rond de 7 seconde denk ik wel.. zo niet er onder

Ik weet mensen die zeker 300-350 pk hebben gehaald op B21ET blokken, ook met de mechanische injectie...

voor de info, op http://www.turbobricks.com staat super veel...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
wel leuk topiccie van opvoeren.

maar der benne der maar weinig aan het opfokken.

dus topic zal niet zegevieren denk.

als het van een paar moet komen , kom je niet ver denk.

zoals rebecca topic loopt als een dolle. Tongue Big Grin 8)

als iedereen zo zou opvoeren dan kan er wel een aparte site over komen. :lol:
Antwoord
maar om alvast een voorzet te geven aan deze topic.

een kilo of 3 van je vliegwiel afdraaien , is niet verkeerd.

om mee te beginnen :wink:
Antwoord
ja opvoeren is niet makklijk, en een auto is wel anders dan een bromfiets...

gelukkig zijn de volvo's stevig dus hoef je nioet al te voorzichtig te zijn. maar met te weinig benzine krijg je alles kapot!

zoek maar eens over "terminal 11 trick" op google of turbobricks, dat is een trucje waarmee je de computer kunt laten denken dat de motor nog aan het opwarmen is dus veel meer brandstof geeft. een drukschakelaar die de draad van de 11e aansluiting van de lambda computer met de massa verbind als de turbodruk boven bijvoorbeeld 0.7 bar komt. werkt alleen bij 240 turbo's vanaf jaar 82 d8 ik...
Antwoord
Jw240 schreef:...drukschakelaar die de draad van de 11e aansluiting van de lambda computer met de massa verbind als de turbodruk boven bijvoorbeeld 0.7 bar komt. werkt alleen bij 240 turbo's vanaf jaar 82 d8 ik...
240 turbo en lambda computer :? ?! Bedoel je niet de 740?
Antwoord
Divadi schreef:
Jw240 schreef:...drukschakelaar die de draad van de 11e aansluiting van de lambda computer met de massa verbind als de turbodruk boven bijvoorbeeld 0.7 bar komt. werkt alleen bij 240 turbo's vanaf jaar 82 d8 ik...
240 turbo en lambda computer :? ?! Bedoel je niet de 740?

amerikaanse 240's kunnen het...
Antwoord
Jw240 schreef:amerikaanse 240's...
:roll:
Antwoord
volgens mij hebben de b21et allen k-jet
Antwoord
kaasie schreef:volgens mij hebben de b21et allen k-jet
jaja tuurlijk! Ik weet zeker dat de amerikaanse 240 turbo's van na 1981 een bepaalde aansluiting hebben die zorgt voor brandstofverrijking. ik zoek wel ff de link!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)