Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
sterke zuigers en drijfstokken
ja die mail haddikookal gehad. nette prijzen vind ik en zoals ik bedoelde een stuk goedkoper als european tuning.
hoorde alleen dat dus de kwaliteit van venolia niet zo heel best is.
iemand hier nog meer ervaring mee???
Antwoord
Altijd blijft er ergens geld hangen Wink

Maar je moet dus NOOIT dingen als Honda, VW, Mazda etc etc vergelijken met volvo !! dan kom je bedrogen uit!!
Er zijn namelijk in verhouding veel te weinig 'volvo-tuners' om het rendabel/goedkoper te maken.

Je wilt MORGEN een set gesmede zuigers voor een Honda B16a2 blokje.. in standaard maat? 1e overmaat? 2e overmaat? Ow je rijd een 1.8 20VT van vw.. ook geen probleem.. ligt op de plank klaar !
Kosten? 40% minder dan een setje zuigers die ze moeten maken.

Ik doe geen groupbuy op volvolvo, zou namelijk voor geen meter lopen ! Wink als ik meer als alleen een set zuigers aan iemand verkoop is er best wat over korting te praten Wink
Mensen met speciale wensen kunnen altijd mailen. Ook voor niet-volvo ;D
Momenteel een set subaru ej25 zuigers en een custom zuigertje voor een kreidler (met lachgas) in bestelling staan.
die kreidler word wel superdik 8) (srry ga weer offtopic...)

Over venolia..

Ik weet dat 'onze' Kaasie een set venolia's heeft liggenvoor zijn 2.5 16V turbo blokje, maar of die al in gebruik zijn betwijfel ik.. kerel heeft het machtig druk.
Toleranties bij venolia zijn bijna hetzelfde als elke zuiger-boer,misschien dat het in de legering zit.. ik weet het niet.
Een ruimte van 0,1 mm tussen zuiger en cilinderwand is geen gekke waarde bij een gesmede zuiger. Mijn CP zuigertjes hebben hetzelfde en ik vind het allemaal wel meevallen met de piston slap, een gesmeed zuigertje zet nu eenmaal wat meer uit dan een standaard gegoten zuigertje
Stukke minder als een standaard zuiger kan in een overjaard blokje ;D

enig idee hoeveel de zuigers ongeveer kunnen hebben ( bij een goede tune natuurlijk)

Let me guess.. jij zit veel op Turbobricks Tongue
Antwoord
Jelmar schreef:enig idee hoeveel de zuigers ongeveer kunnen hebben ( bij een goede tune natuurlijk)

Let me guess.. jij zit veel op Turbobricks Tongue

daar hebben mensen vaak genoeg laten zien, aftermarket of origineel, alles kan stuk met 'verkeerde tune'.

bakmans, kijk eens op savarturbo etc, daar zijn de projecten vaak een stukje extremer dan op turbobricks, daar is mss meer te vinden over wat eea aan kan.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Citaat:Let me guess.. jij zit veel op Turbobricks

wel eens wat gelezen maar ben er geen lid.
iig thnx voor de replies ik ga eens verder kijken.
Antwoord
Http://www.r-sportinternational.com

Daar heb ik mijn zuigers en drijfstangen voor in m'n 740 ook vandaan (zuigers laten ze maken door Wiseco, maar wel naar een eigen, verbeterd, ontwerp). Ze hebben ze ook voor de 5 cilinders dus. Drijfstangen zijn 100 dollar per stuk en de zuigers 150 dollar p/s. Even bellen gaat een stuk sneller dan heen en weer mailen (ze zitten in Portland, dus het is daar 9 uur vroeger dan hier).
Antwoord
denk dat dat hem idd gaat worden. venolia is goedkoper maar scheelt ook weer niet de hele wereld en hoor hier dus dat de kwalitiet te wensen overlaat. als die rsii van wiseco komen is dat best een nette prijs.
hoe zit dat met versturen en eventuele invoerrechten?
Antwoord
Ik had gekozen voor versturen via FedEx en dat ik ze zou hebben binnen 5 dagen. Dit was zo'n 90 euro geloof ik. Invoerrechten is een soort loterij, van de 5x dat ik iets uit amerika ontvangen heb heb ik maar 1x invoerrechten moeten betalen. Was toen iets van 30 euro ofzo
Antwoord
ok
thnx voor de info!
Antwoord
Venolia ziet er ok uit
in zweden zijn er zat met venolia in de penta's
er waren sets venolia met te lichte pistonpennen
ik heb na een tip de leverancier uit zweden gevraagd en heb daar kosteloos andere voor gekregen.

pakketjes uit zweden doen er ander halvedag over en je betaald geen invoerkosten.
maakt niet uit bij wie je besteld in zweden.
das mijn ervaring.
heb onder tussen al heel wat binnen gekregen en zonder problemen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)