Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bougies
Heeft iemand ervaring met "koudere" bougies voor een B20?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon63 schreef:Heeft iemand ervaring met "koudere" bougies voor een B20?

Geen idee wat je bedoeld dus nee, kan je niet helpen... ???
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Marty Mcfly schreef:Geen idee wat je bedoeld dus nee, kan je niet helpen... ???

dat is een nuttige bijdrage aan dit topic :Smile

Wat wil je er mee bereiken? Ik wil het bij mijn auto binnenkort eens proberen, maar dat is geen B20..
760 | Groen | Snel
Antwoord
flip_21 schreef:
Marty Mcfly schreef:Geen idee wat je bedoeld dus nee, kan je niet helpen... ???

dat is een nuttige bijdrage aan dit topic :Smile

Wat wil je er mee bereiken? Ik wil het bij mijn auto binnenkort eens proberen, maar dat is geen B20..

jambon krijgt nu na een post op 1 juli in ieder geval een inhoudelijke reactie van jou, dus dat doel is bereikt. Beetje hobby moderaten ;D
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Marty Mcfly schreef:jambon krijgt nu na een post op 1 juli in ieder geval een inhoudelijke reactie van jou, dus dat doel is bereikt. Beetje hobby moderaten ;D

dat effect snap ik, maar dan gooi ik het meestal op ''bump'' haha Wink
reactie was inhoudelijk namelijk grappig Big Grin

Nu maken we dit topic wel weer actueel, maar nog geen ÃÂÃÂn nuttige reactie haha
Kom op B20 mensen!
760 | Groen | Snel
Antwoord
Nou daar reken ik mezelf dan maar onder. En nee, ik heb geen ervaring met koudere bougies, want ik mis de gevoelige meetapparatuur (buiten de butt-o-meter) om er zinnig onderzoek aan te doen. Ik rij gewoon net zo lang en hard rond tot er wat kapot gaat, en meestal zijn dat niet de bougies.

Verder sluit ik me aan bij de Talking Heads: When I have nothing to say, my lips are sealed.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Gelukkig heb je regelmatig nog wat zinnigs te zeggen. Wink
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Ok, buiten de reguliere bougies zoals ze overal "op de hoek verkrijgbaar zijn / waren, is er ook gebruik gemaakt van zgn "koudere" bougies. Heeft allemaal te maken met een meer geregelde onsteking in de verbrandingskamer. Als je bijvoorbeeld je B20 hebt verbouwd voor wat meer, of veel meer vermogen helpt dat de verbranding bij een warme motor te optimaliseren.

Omdat dit eigenlijk een stukje autosport is waar weinig mensen (ik ook niet) mee in contact komen is het ook niet meer zo bekend welke mogelijkheden er in zijn. Dit kan bijvoorbeeld per merk bougie al verschillen. Sinds er tegenwoordig ook andere materialen worden gebruikt kan dat dus andere ervaringen opleveren die nuttig kunnen zijn.

Dit is dus zinvol te weten als je dus wat meer prestaties uit je auto trekt, of je wilt de verbouwing van het motorblok zo goed mogelijk benutten door ook de laatste eindjes goed uit te voeren.

Ander nuttig voorbeeld. Ga je naar het zuiden, en je rijdt ook nog eens op heter verbrandend LPG, dan kan het nuttig zijn om "koudere bougies"te monteren.

E.e.a. heeft allemaal te maken met het inleiden van de verbranding, ontsteken op een beter geregeld tijdstip. Combineer dit met, de steeds goedkoper wordende, elektronische onsteking en een "free-flow" uitlaat en je wint gratis vermogen... dat is na de investering.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Marc1970 schreef:Nou daar reken ik mezelf dan maar onder. En nee, ik heb geen ervaring met koudere bougies, want ik mis de gevoelige meetapparatuur (buiten de butt-o-meter) om er zinnig onderzoek aan te doen. Ik rij gewoon net zo lang en hard rond tot er wat kapot gaat, en meestal zijn dat niet de bougies.

Verder sluit ik me aan bij de Talking Heads: When I have nothing to say, my lips are sealed.

Off-Topic: Tongue Talking heads....altijd goed!
Antwoord
Dag Raymond ,

Dit is een ouder bericht van je , maar ik heb vorig weekend HALO-bougies geplaatst in de 144 . Hallo wat een wereld van verschil , op de snelweg ging ie vlot naar 130 km en ik had nog reserve over om verder te gaan . Dat heeft de 144 nooit gedaan .De wagen draait ook veel soepelder , start vlotter etc . Verbruik zou naa een tijdje ook dalen , en door de betere ontsteking wordt de motor na een tijdje terug schoongebrand . De bougies worden inderdaad veel in de autosport gebruikt oa rallycross en drifting . Ik heb dadelijk een tweede set besteld voor de P1800 . De bougies zouden ook 3x langer meegaan .
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)