Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Carburateur of Turbo?
#1
Beste mensen,

ik ben nieuw op dit forum en heb meteen een dringende vraag:
Ik sta op het punt om een 245 te kopen en heb de volgende keuze:
- Een 245 GL 2.3 uit 83, 230.000 km, carrosserie en technisch in zeer goede staat
- een 245 Turbo uit 85, 130.000 km, topconditie

De turbo is uiteraard duurder, maar de algemene staat van de auto rechtvaardigt mijns inziens de meerprijs.
Is de turbo over het algemeen net zo betrouwbaar en degelijk als de 'gewone' 245, of begin ik aan een technisch avontuur wat veel onzekerder is?
Zijn de turbo's over het algemeen storingsgevoelig, kun je ze met een goede installatie goed op LPG laten rijden?

Dat zijn zo de belangrijkste vragen waar ik mee zit.
En ik wil vandaag of morgen een beslissing nemen...

Alle hulp en suggesties zijn zeer welkom!

Gr Hein
Hein Scheffer<br /><br />245GL '82 wit<br />XR1200 '09 oranje
Antwoord
#2
Deze GL? http://www.speurders.nl/overzicht/autos/...93231.html Lijkt een redelijk aanbod.
Volgens mij zijn er niet veel Turbo's op LPG, daar is vast een reden voor. Hier wat goeie ervaringen: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4647.0
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#3
Zowel GL als Turbo staan in Zweden.
Ticcie schijnt een goed werkende LPG installatie in zijn Tic te hebben?
Hein Scheffer<br /><br />245GL '82 wit<br />XR1200 '09 oranje
Antwoord
#4
En in zijn vorige Turbo werkte hij ook prima, maar hij heeft het nu even druk met hele andere zaken.
Maar als je wat langer met je auto wil doen, zou ik toch voor de GL gaan.
Het ligt natuurlijk helemaal aan je rijstijl, maar het is toch opvallend hoe vaak je Turbo's met schade ziet 8) 8)
En als je die druk van de Turbo-boost in je rug keer op keer wilt herbeleven, kom je toch ook opvallend vaak de politie tegen. :Smile :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#5
En weet toevallig iemand waar Ticcie zijn Turbo heeft laten vergassen?
Ik ben niet op zoek naar een stoplichtsprinter, wil er gewoon een goede betrouwbare LPG installatie in laten bouwen, want de auto is te mooi om te laten lopen.
Als dat niet kan ga ik inderdaad voor de GL, die ook heel mooi is. Maar anders...
Hein Scheffer<br /><br />245GL '82 wit<br />XR1200 '09 oranje
Antwoord
#6
Beste mensen,

na rijp beraad heb ik besloten om de Turbo te laten lopen en voor de verstandiger keuze van de GL te gaan.
Mijn overweging om een 245 te kopen was tenslotte hoofdzakelijk een financiele.

Hartelijk dank voor de adviezen welke ik mocht ontvangen en ik zal hier in een nieuw topic jullie op de hoogte houden van de aanschaf van de GL.

groeten, Hein
Hein Scheffer<br /><br />245GL '82 wit<br />XR1200 '09 oranje
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  weer turbo caburateurproblemen b21AT andreolie 8 3.450 25 November 2022, 22:03
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 Turbo Willem240T5 6 7.554 15 August 2016, 07:32
Laatste bericht: skidje
  turbo op een B23e dummie 6 6.500 18 April 2015, 07:18
Laatste bericht: Naciremus
  Aankoop V70 193 pk turbo lpg g3 1999 hoekk00 6 6.012 12 March 2015, 00:30
Laatste bericht: hoekk00
  Turbo / Virgo Velgen erik1970 14 9.669 3 January 2012, 23:55
Laatste bericht: erik1970
  Volvo 740 turbo station probleem joejack30 0 2.040 19 May 2011, 16:33
Laatste bericht: joejack30
  Gespot 240 Turbo in Ternat mortierd 2 3.583 18 May 2011, 19:37
Laatste bericht: v700r
  Mening interieur 240 Turbo mortierd 5 3.717 12 March 2011, 00:30
Laatste bericht: mortierd
  Volvo 240 Turbo in het Zweedse Aftonbladet Kwekkel 13 8.596 14 February 2011, 19:51
Laatste bericht: Coenraad
  Iemand zijn 740 Turbo Intercooler verloren? landloper 10 6.569 9 September 2010, 14:59
Laatste bericht: 242-turbo

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)