Topics: 42
Zit met de volgende vraag:
Hebben een sleurhut van max 1300kg. Deze wilde ik ook wel eens achter de 245 gooien voor een vakantie. Maar zelf vertrouw ik de 245 niet helemaal als ik de bergen in zou gaan. Van en naar de stalling zal echter wel lukken denk ik. Maar bij zaken als vermogen (82kw), ophanging en aandrijflijn heb ik zo mijn twijfels wanneer we zouden gaan trekken in bijvoorbeeld Scandinavië.
Wat zou er voor nodig zijn om er een fijne trekwagen van te maken.
Topics: 256
Mijn eerste Volvo was een 245 uit 93 met een B200f. Die deed het prima, ook in de bergen. Goede koppelingsplaten heb je wel nodig, maar dat is met alle auto's het geval :-)
Mijn 83-er met B23A op lpg heeft er duidelijk meer moeite mee. Ik ben er eens mee naar Texel geweest met de sleurhut erachter. Windje tegen daar tussen Wieringen en Den Helder had hij moeite om boven de 80 te komen, al denk ik dat hij op benzine het wel beter gedaan zou hebben.
Dat is ÃÂÃÂn van de redenen dat ik er een 745 TIC bij kocht. Met mijn 'oude' 245 zou ik het niet aandurven in de bergen. Misschien wel als de motor is aangepakt (en dat is de jouwe!) Ik heb ook een uitgestelde klep b.v.
Als je gaat, wel even nieuwe (of lpg-veren) achterveren eronder, anders zakt ie lekker door. En vergeet de OD maar :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Gaan nu eerst nog met de lease Megane (1.6 16v lpg.....)
@Lutra, 1000kg of 1300 is een redelijk verschil denk ik.
@Henk, bevestigd redelijk mijn vermoedens wat betreft prestaties
Zelf zat ik te denken aan een motorruil met een 940 lpt (lpi) met een goede bak (of liever automaat). Zou je het differentieel ook aan moeten pakken?. Nivomaten eronder + verzwaarde veren.
Topics: 17
mag je er wel zoveel achter hangen wettelijk?
Ik vergeet de regel steeds, maar 1300kg voor een auto van 1350kg is best veel.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Is idd verre van ideale combinatie. Met juiste belading verder wel mee te rijden.
Bij deze combinatie moet ik er wel rekening mee houden dat het Treingewicht niet boven de 2800kg komt.
Dat hele treingewicht is wel een apart iets. Dit getal staat nergens in een document oid dat je bij een auto krijgt. Weet dit gewicht toevallig omdat het in de verkoopfolder van destijds stond.
Het vreemde is dat je verwacht dat het max treingewicht de som is van het maximale trekgewicht (Megane 1300kg) plus maximale gewicht van trekkend voertuig (Megane ñ1750 kg). In het geval van de Megane zou deze som zoôn 3050kg aan maximaal treingewicht zijn. Niets is dus minder waar!
Liep tegen deze caravan aan, vandaar (TEC 490K).
Topics: 82
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?...7&cache=no
Trekgewicht 1500 max. voor de 240, en max. voertuig 1780, je hebt bijna een groot rijbwijs nodig.
Leve de "VÃÂ
hicules lentes" baan.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
je mag de mijne wel lenen, al duurt de reis wel 2x zo lang ;D
3500 kg mag ze trekken
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?...4&cache=no
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
PP! schreef:je mag de mijne wel lenen
Nou ja dan moet dat maar he,... tis niet anders
Topics: 176
Citaat:Zelf zat ik te denken aan een motorruil met een 940 lpt (lpi) met een goede bak (of liever automaat). Zou je het differentieel ook aan moeten pakken?. Nivomaten eronder + verzwaarde veren.
Sjeezus, je bent nogal wat van plan! :o
Btw, volgens mij heb je bij nivomats geen verzwaarde veren nodig 8)
Kun je trouwens beter Ride-levelers nemen, stuk goedkoper dan de nivomaten.
B230F lenen?
Ben nog niks van plan hoor. Ben me meer aan orienteren wat de mogelijkheden zijn en of het wat betreft doekoe doekoe een beetje haalbaar is. Blok en alles overzetten gaat mij technisch allemaal een beetje boven mn pet (en over gebrek aan tijd maar te zwijgen).
Morgen zal ik die sleurhut halen, kijken hoe die achter de Megane hangt, zal allemaal wel los lopen,...
Maar die B230F hou ik mijn achtehoofd
@Lutra
Nou twee jaar met een kleinere (1000kg) hut in Scandinavie wezen trekken, erg goed bevallen. Erg steile en erg mooie weggetjes tegen gekomen (o.a. Sauland- Rjukan langs Tuddal).
We gaan het meemaken,...

Nog 4 week.