Topics: 135
Mijn achterasophanging moet ik vernieuwen. Dit wordt het eerste sleutelonderwerp van mijn 245 Turbo. Ik wil graag teflon of PU gebruiken in plaats van het normale, originele materiaal. Alleen..wat moet ik bestellen en beter nog ....WAAR!?
Vervolgens wil ik een verlagingsset monteren (ik dacht aan Intrax/Eibach?) en vervolgens andere schokdempers (ik dacht al aan Koni geel / rood, daar ben ik nog niet uit) Maar eerst de rubbers en bussen. (en ja mijn Vadis werkt helaas nog niet, wordt an gewerkt)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 257
eindelijk ga je beginnen :-) !!
En dan hopelijk niet verkopen net zoals PP/Michel en Sibrand!
Succes! Helaas werkt je Vadis niet...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Heb net de PC gisteren opnieuw van XP voorzien. Ik ga eerst een image maken met Ghost alvorens ik weer probeer. Anderen kunnen het ook laten werken, dus dan krijg ik het ook aan de gang!! (is altijd zo namelijk :-P)
Topics: 34
TheSaint77 schreef:Mijn achterasophanging moet ik vernieuwen. Dit wordt het eerste sleutelonderwerp van mijn 245 Turbo. Ik wil graag teflon of PU gebruiken in plaats van het normale, originele materiaal. Alleen..wat moet ik bestellen en beter nog ....WAAR!?
Vervolgens wil ik een verlagingsset monteren (ik dacht aan Intrax/Eibach?) en vervolgens andere schokdempers (ik dacht al aan Koni geel / rood, daar ben ik nog niet uit) Maar eerst de rubbers en bussen. (en ja mijn Vadis werkt helaas nog niet, wordt an gewerkt)
ABS in Breda heeft erg veel van dat soort spul. En niet duur, haal er ook materiaal zoals uitlaat enzo. FF googlen en bellen!
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Mooie tip, bedankt..Ik ga er eens heen kijken.
laat aub even weten wat je doet met die rubbers, want ik moet ook nog eea hebben. vlgs mij heeft upd mooi spul, maar kost wel een vermogen.....
Verlagingsveren: ik heb uiteindelijk voor Ljesjoford gekozen: 35mm verlaging en origineel leverancier van volvo (schijnen de R-Sport veren te zijn, maar dat weet ik niet zeker). Koni geel is zeer aan te raden! Heb ik er al onder zitten en hij gaat geweldig door de bochten. Wouter heeft bij zijn turbo voor koni rood gekozen, die zijn iets minder stug. is maar net welk accent je wilt.
Die rubbers heb ik net vervangen in Alphen bij Hooftman. Wat een Te....ng klus is dat. Gelukkig heb ik een hele behulpzame monteur gevonden in de persoon van Andre die een groot deel van die klus heeft aangepakt.
Dit was geen sleuteldag-evenement voor herhaling. Duurt te lang.
Saintmans, als je er aan gaat beginnen zorg dan voor het juiste gereedschap!
Topics: 257
[quote="245T Wolff"]een [size=18px]hele[/size] behulpzame monteur /quote]
waren de andere monteurs een beetje kapot?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
tjezus Henqui, zit zeker Ierse biertjes te drinken als je dit soort antwoorden bedenkt!
by the way, is hier stuk gezelliger (behalve op dit uur, ik ben het enige online lid) dan op het andere forum. blijf voorlopig alleen hier denk ik!
Topics: 41
neeeh, ben er ook nog, na 13 uur te hebben gewerkt vandaag....( en morgen weer

)
kijk met een half oog op ons forum, en beetje tv, terwijl ik ook nog bestellingen moet doen voor morgen en nieuwe boek van Giphart aan het lezen ben
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl