Topics: 17
die bennik dus aan het maken. een 745 met een t5r motor (wordt dan 755 tog?)
mijn vraag was of iemand hier ervaring heeft met de vliegwielen? heeft een t5r met handbak een 2 massa vliegwiel? en is dit het zelfde vliegwiel als van de 960 motoren?
ben van plan hem er met een achterwielaangedreven m90 van een 960 in te gooien.
Topics: 67
volgens mij heeft de T-5R nog geen dubbelvliegwiel. Wat er qua bak past kun je misschien het beste op het 850 forum vragen, daar zitten een paar jongens die een enkele PK meer uit zo'n blok weten te trekken
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
die bak die past wel. was ff benieuwd naart vliegwiel. ben niet zoon fan van 2 massa vliegwielen dus dat komt goed uit
thnx
Topics: 2
Je hebt ook de carterpan van een 960 nodig. Deze moet je dan een stuk tussenuit zagen en weer in elkaar lassen zodat hij de juiste lengte heeft voor de 5 cilinder. De carterpan van de 850 past niet namelijk ivm de dwarsbalk waar ook je stuurhuis in zit.
Zo dus:
ja dat ik iets met het carter moes gaan verzinnen wistikwel. wist niet dat het zo eenvoudig te doen is. ik zou er graag wat wijdere vleugels aan maken voor meer olie toevoer bij het betere bochtenwerk.
iig thnx voor de pic
meer olie = bullshit.
schotten in de carter maken, dat werkt.
gaat um niet om meer olie.
ken je die wings niet aan carters?
zowiets. gaat niet om meer olie maar als je nu hard een bocht maakt komt die liter die in de ene wing zit er mooi bij waardoor je minder snel lucht pakt. die 960 carterpan heeft dat idee ook al een beetje. schotten werkt idd ook tot op zekere hoogte. bij echt circuit werk op goeie slicks is dit ook niet voldoende. drysump is natuurlijk de oplossing maar ook meteen de duurste.
het gaat ws een gemodificeerd 960 carter worden. deze zijn er zekers niet van staal ofwel?
ehm.. stomme vraag.. heb jij persoonlijke ervaring met diverse vormen van een carterpan ??
Ik wel, en dat vooral in voorwielaandrijvers.
dat is helemaal tricky want carterpan ligt in de breedte, en niet in de lengte. dus eerder kans met een scherpe bocht dat de oliepomp lucht zuigt.
En als je even op het eerder geposte fototje had gekeken, dan had je moeten zien dat het geen staal is, maar alu :-\
Maar waarom maak je je nu al druk over carter ? Ik zou eerst eens naar motor & baksteunen gaan kijken.
Topics: 54
Begrijpie. ;D ;D
Groeten van Frans