Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kjetronic van 145
SmileBeste forum lezers, een tijd terug had ik het over de probemen met het injectiesysteem. Dat hij afsloeg zowel stationaire als rijdend. Zomaar afslaan en echt in ÃÂÃÂn keer helemaal dood en daarna moeilijk weer aan de praat krijgen is nu zo goed als opgelost. Ik melde ook dat ik een transistor ,contactpunt gestuurde, ontsteking had. Die heb ik nu er tussen uit gehaald, en wat denk je? Starten ÃÂn rijden op de ouderwetse manier werkt nu gewoon. Dus die reactie van degene dat het de bougie kabels of de puntjes wel zouden kunnen zijn, zat er niet ver naast.
Mijn volgende vraag is wie heeft ervaring, en wil dat met me delen, met elektronische onsteking de 123ignition of Pertronic. Dat laatste is wat aantrekkelijker vanwege de prijs natuurlijk maar ik weet niet of ik dan weer over een tijd(dat andere binnen 4jaar) het geheel moet vervangen.
Máár. Gelukkig heb ik het zelf nog gevonden,met behulp van de reacties, want ik was al van plan om de 145 naar een garage te brengen.
Maar weer alvast bedankt voor de reacties.
Groeten Jim.
Antwoord
De pertronics is uiteraard goedkoper,maar dan zit je nog steeds met een krakkemikkige centrifugaal vervroeging.
Ervaring met de pertronics heb ik niet ,maar ik geloof dat 't zich wel bewezen heeft.
Ikzelf kijk rijkhalzend uit naar de 123ignition voor m'n B21ET.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
ik kan je geen antwoord geven, maar vraag me wel af wat Kjetronic in de titel er mee te maken heeft?
Dat is de mechanische injectie ...
gr.
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
ben het met Aernout eens... vreemde titel.

Ik heb een van de eerste 123 ontstekingen (deed mee aan test) voor mijn b18a in de amazon.
Ik kan niet anders zeggen dan TOP.

Na inbouw lekker wat gaan rijden en het was echt geweldig. Enorm veel meer koppel bij lage toeren en en vlotte respons.
Ik rij zowel op gas als benzine en het geeft geen problemen.

leuke prijs, maar ook een leuk dingetje...
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)