Topics: 163
Marc1970 schreef:'t Andersom. De RDW houdt 2 maanden aan (of 1, maar in elk geval een zekere periode) voor ze automatisch bekeuringen gaan sturen, want je auto mag ongekeurd langs de weg STILstaan.
De politie bekeurt meteen, als ze je zien rijden terwijl er iets mis is met je auto, zoals bv. een afkeurrapport. Maar dan moet je denk ik de pech hebben een echte verkeerscontrole tegen te komen. En ik betwijfel of ze APK afkeur op hun schermpje doorkrijgen.
Myth tot op heden; Not Confirmed.
de zekere periode is zeker 3 maanden (bij een oldtimer)
Topics: 84
Het bevoegd gezag maakt er een potje van, maar we moeten het ze niet te makkelijk maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 107
DopdeDouwer schreef:De RDW houdt 2 maanden aan (of 1, maar in elk geval een zekere periode) voor ze automatisch bekeuringen gaan sturen, want je auto mag ongekeurd langs de weg STILstaan.
Je auto mag wel ongekeurd langs de weg stilstaan zolang het eigen weg is,maar geen openbare weg !
Topics: 32
RDW Apk Art. 4.7
Een motorrijtuig of een aanhangwagen mag gedurende twee maanden nadat het keuringsplichtig is
geworden of twee maanden nadat de geldigheidstermijn van het keuringsbewijs is verstreken op de weg
staan zonder dat voor het voertuig een geldig keuringsbewijs is afgegeven.
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Topics: 107
Dat wist ik niet.
Da's een verrassing: hoef ik me voortaan niet onnodig zorgen meer te maken als ik net over tijd ben met de keuring.
Topics: 163
DopdeDouwer schreef:Marc1970 schreef:'t Andersom. De RDW houdt 2 maanden aan (of 1, maar in elk geval een zekere periode) voor ze automatisch bekeuringen gaan sturen, want je auto mag ongekeurd langs de weg STILstaan.
De politie bekeurt meteen, als ze je zien rijden terwijl er iets mis is met je auto, zoals bv. een afkeurrapport. Maar dan moet je denk ik de pech hebben een echte verkeerscontrole tegen te komen. En ik betwijfel of ze APK afkeur op hun schermpje doorkrijgen.
Myth tot op heden; Not Confirmed.
de zekere periode is zeker 3 maanden (bij een oldtimer)
Myth confirmed :'(
De zekere periode is 4 maanden.
Och arme. Vroeger trok de RDW een relatief klein aantal kentekens uit het bestand en keken die na, als soort een loterij, kon heel lang goed gaan. Ze zeggen dat de pakkans nu 100% is maar ik denk dat alleen de trekking veel groter is.
De thans verkregen boete biedt geen bescherming tegen andere bonnen en prenten.
Vandaag de 240 weer laten goedkeuren en daarbij kwam enige speling op de linkerfuseekogel aan het licht (met bandenijzer opwippen terwijl de auto op z'n wielen staat). Met een adviescode als gevolg (niet dat ik daar wakker van lig).
Nu heb ik het Greenbook daarover eens gedownload en het blijkt dat de opgegeven fabrieksspeling 3 mm opwaarts mag zijn.
Voor de APK komt er dan nog ÃÂ
ÃÂ
n mm opwaarts bij, en zelfs nog een millimeter zijwaarts. Het komt er dus op neer dat de wielen bijna van de auto vallen voordat ze afgekeurd mogen worden.
En er kwamen wat eisen over richtingsspecifieke banden en bandenmaten bij in mei vlgs. de keurmeester (behulpzaam als altijd). Met dank aan Garage Simons, Honselersdijk.
Klein overzichtje:
http://www.autoadviezen.nl/Wijzigingen_per_Mei_2009.htm
Goed nieuws, de km teller hoeft het niet meer te doen!
Topics: 68
maar de stuurbekrachtiging moet werken en mag niet lekken?.
en er moet een stofkap op de lpg nippel?