Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De Volvolvolaan in Leiden
#1
EÃÂn dag in de week is het nog mooier bij ons in de straat, als deze zwarte 264 TE achter me komt staan :-)

[img width=800 height=417]http://img147.imageshack.us/img147/7641/264te.jpg[/img]
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#2
Nou ja zeg! Van wie is die wagen, ken je hem? Bizar! Schitterend! :o
Antwoord
#3
Da's een bijzondere.

Direct even wat extra info gezocht.

KLIK HIER

Ik begin al steeds meer over de 240 te leren. Bedankt Henqui
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
#4
Ja zeker mooi bijzonder spul , de Transfer (verlengde 245) lijkt me ooit wel eens leuk om te hebben .
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
#5
Ik ken de eigenaar ja, hij heeft ook nog een mooie beige 245. 't wordt tijd dat hij zich eens meldt hier Wink en ons deelt in de geschiedenis ervan. ;D
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#6
Dit is trouwens helemaal een bijzondere: aan het kenteken te zien een origineel Nederlandse.

De meeste zijn naar de voormalige DDR gegaan. Als nederig vervoermiddel voor de partijbonzen. Heel communistisch natuurlijk: een versie (264TE), een motor (V6PRV), een kleur (donkerblauw), een bekleding (blauw velours), een optiepakket (Afluister-pack). U ziet het: Ulbricht, Honecker en hun maatjes waren echte communisten. :-X
De brave burgers hadden dankzij de communistische heilstaat daarentegen recht op veel meer keus: een mooie tweetakt gemotoriseerde klikobak---uuuuh Trabant, Wartburg, Skoda, Lada, Dacia en weet ik wat allemaal nog meer voor verwennerij (na 8 jaar wachttijd) ;D.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Antwoord
#7
Mooie wagen, maar ik blijf de verlengde estate vorm toch mooier vinden.
Maar vertel eens Hendrik, waarom komt ie eens in de week ???
Je interieurverzorger, je tuinman of de gezelschaps heer van je vrouw ??? ???
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#8
meer een soort kindertaxi eigenlijk :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
#9
Zwarte Flirt schreef:Maar vertel eens Hendrik, waarom komt ie eens in de week ???
Je interieurverzorger, je tuinman of de gezelschaps heer van je vrouw ??? ???

Misschien Jantje Vos de pianostemmer of de kopje koffie?glazenwasser ;D
Antwoord
#10
Deze 264 TE is mij wel bekend Smile

Het is een originele Nederlandse auto die in een vloot is besteld voor de Rotterdamse uitvaartonderneming Van der Spek.

Ze bestelden in ÃÂÃÂn keer 5 of 6 van deze 264 TE's en een tweetal 245 Transfers die ongebouwd werden tot begrafenisauto,ÃÂÃÂn van deze 245's hebben Bram en ik in bezit gehad voor een tijdje,die had het kenteken FS-21-XN de andere 245 had FS-22-XN.
Dat waren beide Transfers waarbij alleen beide achterbanken waren verwijderd en een bak voor de kist was ingebouwd,ook was er een vol afscheidingschot tussen de voorstoelen en het "passagiersaccommodatie" verder was hij gewoon standaard.
De onze was donkergrijs metallic gespoten(zilver metallic was de originele kleur eronder),er zat een B21A met BW55 automaat in en een combined unit en airco die het natuurlijk niet deed.

Wij kochten de 245 bij een uitvaartondernemer in Winschoten die ook Volvoliefhebber was(had ook een erg leuke Ama voor de lol) en deze 245 was vervangen door een verlengde 940 Station begrafenisauto.
De eerste rit in de auto naar Woudenberg staat mij nog bij,hij wou simpelweg volgas niet sneller als 80 km/h...... pas voorbij Zwolle kreeg ik hem over de 100 met als top 110 bij Hoevelaken :-\
De staat was heel niet slecht behalve een verrotte rechter achterwielboog en een paar oppervlakkige plekken rondom. Er zat zelfs LPG in maar die was al jaren buiten gebruik en afgekoppeld.

Tijd maar vooral ruimtegebrek deed ons toen de 245 moeten verkopen :'(

Leuk om te zien dat deze nog altijd vrolijk rondrijdt Smile
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)