Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Yippie!!!!!
Eindelijk na 20 jaar weer in het bezit van een Volvo 244 DL van 1978.
Nu kan ik mij volwaardig lid gaan voelen van deze club.
Ik heb werkelijk vanaf het moment dat ik mijn eerste 244 moest verkopen rond gekeken naar een opvolger.
Vandaag om 14.07u bij Volvo 140 klassiekers een mooie harde, grijs groene 244 automaat met kenteken 12-ZF-RG gekocht.
Op de site nog te zien bij reeds verkocht.
Nu ga ik eerst eens wennen aan de wagen en vervolgens zoeken naar een goed gas-inbouw adres. (tips zijn welkom)
Vervolgens naar Gosliga in Friesland voor een totale Dintrol behandeling
Maar o ja ook hier zijn tips welkom waar kan ik hem het beste oldtimer verzekeren?
Was getekend: een blije gup
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Da's een mooie kleur. Je haalt toch wel eerst die horror-wieldoppen eraf? Ik heb geen tips voor gasinbouwers behalve dat ze de leiding niet door de achterste wielkast moeten laten lopen.
En tectyleren kan je ook zelf (als het al nodig is), je haalt die zwarte plastic dopjes eruit en spuit er een spuitbus Tectyl ML in. Daarna de achterste wielkasten schoonboenen, spatlappen eraf en Tectyl Undercoating erover. Controleer ook waar de schokbrekers aan de balk zitten.
Als je nog wat overhebt de naden aan de onderkant nalopen. De onderkant vol laten kledderen met teer is totaal overbodig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Bestaat er ook een simpele manier (bv met spuitbussen) om de holle ruimtes van de balken onderaan te behandelen?
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
http://www.dinitrol.be/content/frameWork...03&lang=nl
goed te doen, bekleding eruit, doppen aan de binnenzijde losmaken en gordelsspanners weghalen en hup je kan de gehele blk inspuiten
Tectielboeren boren vaak een paar extra gaatjes aan de onderzijde van de balken en doen het zo.
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
He Marc1970
Horror wieldoppen!!!!
Graag alternatieven met foto's uiteraard. ???
Zal allemaal wel komen, heb echt geen idee welke maar ga toch eerst aan de slag met gas inbouw.
Dat is nu zo leuk aan belastingvrij rijden.
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik ben altijd een beetje lui met foto's plaatsen dus, hier een brochure uit 1976 waar de wielen op te zien zijn:
http://www.volvoclub.org.uk/pdf/brochure...76alt2.pdf
Bij jouw velgen op een DL horen de RVS wieldopjes die de naaf en de wielmoeren bedekken. Ze zitten vast met 5 klemmetjes die in de velg steken. Ik heb toevallig zulke velgen met dopjes op mijn 144.
Ze zijn kleiner als deze (die op de naaf klemmen):
http://www.volvo140klassiekers.nl/index....olvo-244-8
Hier staan ze goed op de foto:
http://www.marktplaza.nl/Volvo-244-21-DL...090166.php
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Ja dat zijn inderdaad mooiere.
Eens kijken of er nog iets te regelen valt bij de verkoper.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Lukie5704 schreef:Ja dat zijn inderdaad mooiere.
Eens kijken of er nog iets te regelen valt bij de verkoper.
Die heeft zat van die doppen liggen
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
[quote=hellohaas ]
Dat bijboren van gaatjes is vooral voor plekken waar je anders niet bij kunt komen, maar lijkt me een slecht idee voor de zijkokers bij een Volvo 200.
De zijkokers zitten vol met bladeren en andere troep omdat de luchtstroom bij de Volvo via het rooster in de parafan door de kokers loopt.
Als er nog rottende bladeren in zitten gaat het roestproces daaronder vrolijk verder ondanks het tectyleren.
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Heb trouwens toch nog een vraagje over de 244.
Bij de Volvo die ik heb gekocht zit aan de onderkant van de koplampen een ruimte van ongeveer 2 cm.
Is dat normaal?
Of moeten de lampen echt opgesloten zitten.?