Berichten: 28
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2009
Dirk242 schreef:Is het handig (lees: aantrekkelijker) om samen een order te plaatsen? Ik heb ook wel zin in wat onderdelen!
Ook ik heb er ZEKER oren naar om samen te bestellen.. heb zelf ook nog nooit wat laten verschepen dus..
Maar is dat dan alleen interessant als je met iemand besteld die redelijk bij je in de buurt woont? I.v.m brandstof als je de onderdeeltjes moet gaan ophalen aan de andere kant van Nederland dan ist uiteindelijk nog vrij prijzig.. (jaja.. rij nog steeds superplus 98
)
MAAR IK HOU ME AANBEVOLEN!
Berichten: 9.843
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Zoals je ziet bestaat een kleine/grote beurt uit het controleren en vervangen van hooguit een paar onderdelen, kan je allemaal zelf. Met minimaal gereedschap.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 9.843
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik zou beginnen met alles eens goed bekijken en dan de dingen die kapot/versleten en/of smerig zijn vervangen. Maak een leuke topic met foto's van zaken die je verdacht vindt.
Als je in de overzichtpagina van een subgroep bent staat er rechtsbovenaan "Nieuwe topic", dat werkt makkelijker en houdt het voor jezelf ook overzichtelijker.
Volvo Priorities:
1. Brakes. Gotta stop.
2. Steering. During 1 gotta miss if possible.
3. Tires. See Above.
4. Suspension. Gotta keep #3 in contact with road to accomplish 1 & 2
5. Driving requirements. Restraint, visibility (lights, mirrors, glass), heat for defrost.
6. Exterior structure. Just in case somebody else can't do 1 and 2 well enough and hits me.
7. Forward motion. Engine, trans, etc. that causes requirements 1-4 to be necessary.
8. Exterior appearance.
9. Interior appearance. (Do not allow much clutter to accumulate since if I do get hit I don't want stuff flying around inside a closed container with me as the target.)
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 14
Topics: 0
Lid sinds: Feb 2009
Thanks.
heb deze vragen ook verwijderd van dit forum en je antwoorden in een excelletje gekopieerd, bedankt.
Martijn
Berichten: 1
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2011
Wat een ontzettend leuke post is dit! Mijn handen jeuken om een aantal dingen te gaan doen dit weekend. Bedankt!
Berichten: 122
Topics: 58
Lid sinds: Apr 2006
punt 10) PCV / FLAME TRAP waar zit dat?
Zit dat op een carburator motor B200K?
Berichten: 1.277
Topics: 139
Lid sinds: Dec 2011
Inmiddels is de dollar wat minder prettig geprijsd en is verzenden 49,50 dollar helaas.
Sent from my iPad using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Berichten: 31
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2011
Hi,
Waar vind ik de:
PCV = Positive Crankcase Ventilation (nr. 10 van deze mooie beschrijving) in mijn 2 liter automaat uit '91?
Gr. Jed
Berichten: 6.709
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
15 February 2015, 18:49
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 February 2015, 19:00 door Dopski.)
Jed schreef:Hi,
Waar vind ik de:
PCV = Positive Crankcase Ventilation (nr. 10 van deze mooie beschrijving) in mijn 2 liter automaat uit '91?
Gr. Jed
korre schreef:punt 10) PCV / FLAME TRAP waar zit dat?
Zit dat op een carburator motor B200K?
Dat zit net onder het inlaatspruitstuk.
Tegenwoordig zijn filmpjes misschien handig?
https://www.youtube.com/watch?v=YFGo_OdH55Q
https://www.youtube.com/watch?v=HunKP4ehyo8
Berichten: 19
Topics: 4
Lid sinds: May 2015
Rob schreef:Dank!
Ik heb het een kleine beurt genoemd omdat alle handelingen door de beginnende sleutelaar zonder ingewikkeld gereedschap en voor een (relatief) klein bedrag zijn uit te voeren.
Grote beurt onderdelen zijn in mijn ogen meer remmen/uitlaat/koppelingsplaat etc.
Maar ik geef toe, als je je auto naar de garage brengt voor een kleine beurt, zal hij ongetwijfeld niet alle bovengenoemde punten beetpakken.
Bedankt!!! Ik ben pas 15 en kan hier veel van leren ga meteen proberen volgende week.