17 February 2009, 19:59
Hoi Marc
Wat is niet duur voor las en spuitwerk,evt vervangen van de wielkasten?
Wat is niet duur voor las en spuitwerk,evt vervangen van de wielkasten?
Aanschaf 244GL of 264GLE?
|
17 February 2009, 19:59
Hoi Marc
Wat is niet duur voor las en spuitwerk,evt vervangen van de wielkasten?
17 February 2009, 21:03
Een hele wielboog netjes vervangen is denk ÃÂÃÂn van de lastigste reparaties aan een 240, laat die maar staan, zeker omdat die roest altijd tot in de dorpel doorpruttelt. Ik zou voor het laswerk al minstens anderhalve dag uittrekken (allemaal lastige overgangen, passen en meten), 40 euro per uur ben je zo kwijt. Een stukje balk kan ik in een halve dag vervangen.
Met plamuren en spuiten heb ik minder ervaring, maar zal ook wel een halve dag zijn. Hier staat een makkelijke prijsopgave: http://www.alacar.nl/prijswijzer/
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
21 February 2009, 20:06
Ik weet nooit zo goed waar ik precies mijn vraag moet plaatsen, maar drop m hier maar even.
Ik heb een 244 DL uit 1976. Als ik onderdelen zoek (deuren of interieur) voor mijn auto, welke modellen zijn er dan vergelijkbaar? Er wordt namelijk niet zo vaak gepraat over de 244 ![]() Bedankt ! Martijn
21 February 2009, 22:14
Neu, er staat niet veel over de deuren en het interieur van de 244 uit 1976. Dat komt omdat alle onderdelen van Volvo 200's zo'n beetje uitwisselbaar zijn, en veel van de 100 serie ook nog.
Qua deuren kan je de 140, 160, 240 en 260 serie gebruiken, 4 of 5 deurs maakt niet uit, de deuren van 1972 tot 1978 passen het makkelijkst (zonder aanpassingen).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
21 February 2009, 22:30
Klopt, maar let wel op voor 264 deuren!
Ik ken namelijk iemand die zijn 244 wilde restaureren met 264 deuren, en daarvan pasten de deursloten niet. Het was 'nog een heel gedoe' om alles precies passend te maken. Sowieso zijn er weinig mooie gave deuren van voor 1986 te vinden (zonder die foeilelijke plastic strips aan de onderkant). Ik zoek er ook al een tijd naar maar dan (om het extra lastig te maken) in de kleur coronado gold metallic (135). Dus als iemand die heeft liggen (m.n. linker voorportier)... laat dan wat horen AUB ;D Succes!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!) Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst) Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
21 February 2009, 22:34
Dat van die deursluiting kan kloppen want in 1977 is dit gewijzigd. De deur is hetzelfde je moet alleen wat gaten omboren om het slotmechaniek erin te krijgen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|