Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
244 GLE uit 1979
#11
Ok is duidelijk.
Ik heb vroeger een 244 DL uit 1979 gehad met 4 bak.
Dat was 15 jaar terug en weet niet meer zo goed hoe dat klonk zeg maar.
Kan me niet herinneren dat ik er last van had overigens.
Het was zo'n knalgele, super mooi had ik nooit weg moeten doen maar ja.....verkering, huis, andere prio's zeg maar Sad

Maar goed ik ben op zoek naar een mooie en zal hem vinden.
Heb jij ervaring met 244 automaat overigens.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Antwoord
#12
De mijne heeft ook vierbak mÃÂt toerenteller. Doet inderdaad iets van 3800 - 4000 toeren bij 120 km/u.
Ik vond het minder storend dan verwacht, dat 'meer'geluid. Misschien laat ik er ooit wel een M46 in zetten, maar omdat ik 'm ook heb om in de eerste plaats te toeren (en het dan van nature lekker rustig hou op de weg), vind ik de M45 voorlopig meer dan prima! In 't begin liet ik er wel eens een auto voor staan, maar nu in ieder geval niet meer.
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
#13
Het is wel iets bijzonders, een GLE zonder overdrive.... Bij mij staat het expliciet op het kentekenbewijs: 240 GLE overdrive. Los van de voordelen van minder lawaai en zuiniger (de mijne loopt 1 op 10) heeft het wel wat, dat vreemde knopje op de pook en het OD-lampje.... Passagiers vragen altijd wat dat is...
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Antwoord
#14
@ william

nee, ik heb geen ervaring met een 244 automaat. Zijn wel mooie versies!

Mocht je een automaat zoeken, dan zou ik zeker een van vanaf 1983 zoeken, met een AW71 bak, met overdrive erop. Scheelt aanzienlijk in verbruik, zo heb ik gehoord, en is ook moderner dan de gedateerde BW35 en 55 bakken qua soepelheid. Oudere BW55 schijnt ook erg veel te verbruiken in een 244.
Ik weet wel dat de BW 35 (die volgens mij ook in de 240's tot 1978 zit) in de 164 van mijn vader (110 000 gelopen) nogal schokkerig opschakelt. Bak schijnt ontworpen te zijn in de sixties en is dus geen moderne automaat.

Nog iets, even vergeten te zeggen: kijk wel goed in welke staat de automaat verkeert voordat je een auto koopt, heb ooit eens proefgereden in een 78er 244 automaat waarvan de BW55 bak totaal kapot was, met origineel 110 000km (volledig aantoonbaar). Hij slipte aanzienlijk in D (1 en 2) en gaf een fluitend geluid.
Bakken kunnen een leven lang mee indien goed onderhouden, maar als ze kapot zijn, zijn ze ook echt kapot.

Veel succes met de zoektocht!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Antwoord
#15
Bedankt Vincent voor je info.
Goede tip van die automaatbak.
Hier ga ik zeker mijn voordel mee doen.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Antwoord
#16
Afgelopen weekend deze 244 GLE 4 bak bekeken maar niet gekocht.
Had toch ook weer roest onder de rubberen strip van de achterbumper.
Verder de lak wel mooi maar de lederen bekleding weer minder.
En ik kon er niet rijden...... Sad
Al met al te duur en niet interessant meer.

Verder zoeken maar weer.
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Van M45 naar M46 met OD in een 245DL 1979 WilbertL 15 9.421 21 February 2014, 21:46
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)