ik was eens samen met een collega bezig een grote zeecontainer-heftruck een servicebeurt te geven.
zegt m'n collega "peil even de olie van het differentieel" .
ik draai de plug er uit en kijk in het rond voor een zwart kunststof trekbandje om de olie te peilen,shit die liggen in de bus,wacht ik heb een inbussleuteltje in m'n zak.
friemel friemel friemel, staat wel laag,probeer sleuteltje nog wat verder te wurmen en ja je raad het wel,sleuteltje neemt plots afscheid van mijn door de kou stijf geworden vingers.......... :-\
ik wordt even helemaal niet lekker, doe een half uur lang verwoede pogingen met een magneetje aan een touwtje waarna m'n collega (leuke nuchtere Groninger) vraagt hoe de situatie er uit zal zien als het magneetje ook ergens achter blijft hangen.SLIK

dus gauw het magneetje er uit gehaald waarna hij zegt; "tap maar af en kijk of tie meekomt.
zo gezegd zo gedaan, olie d'r uit (iets van 30 liter) maar wat er ook kwam geen sleuteltje......
na m'n hele voorraad brake-cleaner gedoneerd te hebben aan het diff kwam eindelijk het sleuteltje voor het gat te liggen zodat ik hem pakken kon.
zegt die Grunninger ook nog doodleuk dat hij er wel blij mee is want z'n kachel in de schuur loopt op verlopen olie..... ;D ;D
denk niet dat dat het enige is, ik kan de server-ruimte wel vullen met andere blunders :o :o