Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
snelheidsmeter
Hoi
Weet iemand hoe het zit als je een achteras vervangen hebt van de 240 met de snelheids meter?
Heb nl wel een puls van de achteras maar de meter geeft veels te weinig aan .
Bij 3000 toeren in z'n 5 zegt de meter dat we 40 gaan.
Dit is een super polar uit "92 de achteras is van de sloop , helaas zonder bouwjaar
alvast bedankt
autopa
Antwoord
Een polar heeft toch vaak (altijd?) ABS, of niet?
Klinkt alsof je wagen ABS heeft en je er een non-ABS achteras onder hebt geschroefd.

3000 rpm in 5 = +/- 160 op de teller?
bij jouw is dat nu 1/4 = 40 op de teller?

Dat is namelijk wel het verschil in aantel pulsen van de achteras.
760 | Groen | Snel
Antwoord
ik had ergens gelezen dat er pulsgevers zijn met 16 pulsen (nieuw) per omwenteling en met 4 pulsen (oude)per omwenteling. ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Mijn 240 gaat bij 3000 in z'n vijf jammergenoeg nog geen 160, eerder net 130. Dan zou je ongeveer op eenderde van de werkelijke snelheid zitten, en heb ik geen idee hoe dat komt.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Black Moose schreef:ik had ergens gelezen dat er pulsgevers zijn met 16 pulsen (nieuw) per omwenteling en met 4 pulsen (oude)per omwenteling. ;D

ik ken ze met 12 (zonder ABS) en 48 (met ABS).

lijkt me dat er zo een as verwisseld is zonder te letten op de ring die er in zit.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Marc1970 schreef:Mijn 240 gaat bij 3000 in z'n vijf jammergenoeg nog geen 160, eerder net 130. Dan zou je ongeveer op eenderde van de werkelijke snelheid zitten, en heb ik geen idee hoe dat komt.
Bij mij is het ook ongeveer 130 in 5de. Maar tis wel een DL dus een 2.0. Zit daar misschien het verschil?
Al lijkt me dat dan toch een groot verschil.
Antwoord
nope, m'n B21 turboblokje doet ook 120/u op 3000rpm( +/-)
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Hoi allemaal
Bedankt voor de reacties :-)
mischien heeft iemand een idee (of het al geprobeert) hoe ik dit moet gaan oplossen ?
bv een andere as met bijpassende klok van de sloop ? setje?
of bij deze as een klok zoeken ? welke moet ik dan hebben ?
of de auto 160 of 130 bij 3000 toeren reed in z'n 5 weet ik helaas niet meer, nooit opgelet eigenlijk..
het gaat mij er nu om hoe krijg ik de snelheidsmeter werkend , hoeft niet exact maar bij benadering.
de klok zelf is ondertussen een printplaatje van gebroken bij het demonteren :-(
dus zit nu een beetje in zak en as.
alle oplossingen welkom :-)

alvast bedankt :-)
Antwoord
Ik weet wel iemand die een 245 Superpolar aan het slopen is,dus ook ABS heeft.

Pb maar even da zal ik je zijn nummer wel geven.
Antwoord
als het je alleen om correcte weergave gaat heb ik het volgende gedaan;

http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=4650.0

wil je ook de ABS weer goed hebben zal je het snelheidssignaal moeten bewerken voordat je ABS-elektronica "wat met het signaal doet".

ik heb de speedohealer zelf nu vanaf de zomer en hij bevalt supergoed!
je kunt zelfs de hoogst-gereden snelheid terugroepen.(in mijn geval slechts 140KM/uur)

succes.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)