Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Jaja, het is verrekte koud, dat weten we wel.
Maar hoe gaat het met de motortemperatuur van jullie Volvo's
Bij mij komt de wijzer net van zijn plek, alleen maandag ging ie halverwege, maar goed toen ben ik ook niet boven de veertig geweest en heb ik meer stilgestaan en heb ik meer gesukkeld als wat anders.
Is het zinvol om een plaat voor de radiator te hangen en hebben er al andere forumgangers deze actie ondernomen of is dit niet nodig/af te raden?
Wat zijn jullie ervaringen
(btw, onze koninklijke hoogheid Principessa komt haar stalling niet uit met dit weer, ik heb het nu over Olaf, mijn S70

)
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 217
Topics: 15
Lid sinds: Apr 2007
ruuds70 schreef:Jaja, het is verrekte koud, dat weten we wel.
Maar hoe gaat het met de motortemperatuur van jullie Volvo's
Bij mij komt de wijzer net van zijn plek, alleen maandag ging ie halverwege, maar goed toen ben ik ook niet boven de veertig geweest en heb ik meer stilgestaan en heb ik meer gesukkeld als wat anders.
Is het zinvol om een plaat voor de radiator te hangen en hebben er al andere forumgangers deze actie ondernomen of is dit niet nodig/af te raden?
Wat zijn jullie ervaringen
(btw, onze koninklijke hoogheid Principessa komt haar stalling niet uit met dit weer, ik heb het nu over Olaf, mijn S70
)
Even een andere thermostaat scoren, en alvast de twee boutjes een paar maal inspuiten met penetrant,
Koud blok en dan wisselen, niet op boutjes / huis slaan , dan heb je ineens meer onderdelen nodig ..
ps een lange torxbit 40 is handig.
Karton als noodoplossing scheelt ook behoorlijk, maar een frisse thermostaat is t beste
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)
Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ik zou voorlopig even niks doen.
Deze temperaturen zijn voor de Lage Landen vrij zeldzaam en volgende week dooit het alweer.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Sinds de thermostaat in mijn wagen vervangen is, komt hij ook lager dan normaal. Vroeger: iets boven de helft, nu: iets onder de helft. Met deze koude: ongeveer een kwart. Zit blijkbaar een koudere thermostaat in, maar weet niet welke precies. Ik zou ook gewoon wachten tot het buiten weer enigszins 'normale' temperaturen zijn, hoor..
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Hier staat mijn tempwijzer precies in het midden, net als in de zomer.
Ik had er graag zo'n grille dekentje voor gehangen, maar is blijkbaar niet nodig ;D ;D ;D
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Ik zie ook geen verschil tegen de zomer buiten het feit dat het iets langer duurt eer hij op temp is.
Berichten: 253
Topics: 52
Lid sinds: Jun 2005
Belg schreef:Ik zie ook geen verschil tegen de zomer buiten het feit dat het iets langer duurt eer hij op temp is.
Same here
huidige auto's:
Volvo 245 GL 1979 (oude van Hein)
Voorheen:
Amazon '68, 245 combi fabrieks-VAN '86, 245 combi homebrew-VAN '88, 245 B21ET '83, 245 B21A '76, 245 B21A ‘78, 740 combi '88, 850 combi '96, 2x 940 B230F ‘97, V70 II 170pk ‘01 en V70 III D5 ‘08
Berichten: 625
Topics: 25
Lid sinds: Aug 2006
hugo schreef:Belg schreef:Ik zie ook geen verschil tegen de zomer buiten het feit dat het iets langer duurt eer hij op temp is.
Same here
bij mij ook geen verschillen
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Nou begin IK mij zorgen te maken! ;D
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Eerlijk gezegd zou ik mij geen zorgen maken. Voor het dagelijks vervoer rij ik met een ford fiesta, toen de thermostaat kapot was heb ik hem er gewoon uitgekieperd en nu komt de temp-meter nauwelijks nog omhoog. het kan weinig kwaad voor de motor, misschien een beetje meer verbruik.
Moest je meter tehoog komen zou ik me pas zorgen maken.