Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
WAT WAS JE LEUKSTE VOLVOMOMENT IN 2008 ???
Het aankopen van m'n tweede, een 245 K-jet tronic met lambda naregeling uit '80 inport USA met org. airco en centr. deurvergr. Smile

Het moment (na lang sleutelen) dat het dampinjectie setje van Bozzma tot leven kwam in de 245 K-jet tronic. Smile Smile
245DL 1980 USA
Antwoord
Dirk242 schreef:Is dat alweer een jaar geleden? Wat gaat de tijd toch snel.
Ik word oud. GEINTJE.
ja iedere dag een dag ouder. normaal gesproken. een tijdje geleden kwam ik al een grijze haar tegen. gelukkig is het bij een gebleven tot nu toe.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Dat moment was de APK keuring.
Mei 2008 werd de Zwarte Flirt zonder aanmerkingen voor 2 jaar goedgekeurd.

Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Dat was toen ik met mijn broertje mijn tweede 144 op ging halen en deze er na 5 km mee ophield. Toen werd het een low-budget toertocht, oftewel we sleepten de ouwe Volvo met de 240 van Nijmegen naar Dordrecht, over rustige binnendoorweggetjes. Het is al erg lekker rijden zonder motorlawaai of gedoe met schakelen, maar met een laag zonnetje door het Land van Maas en Waal en langs de Biesbosch rijden is echt geweldig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dat ik in maart van dit jaar eindelijk m'n 240 heb gekocht tegen het advies van vele vrioenden en familieleden in! (hadden mij liever in een golf of een Peugeot 307 gezien)
Dit had ik vele jaren eerder moeten doen. Ik ben een trotse eigenaar en zoals Stinky zegt; Elke rit is een feestje!! Daar kan geen wagen uit de Volkswagengroep (waar de halve natie mee rondrijdt) tegenop!!

Ook een leuk Volvomoment was dat ik met mijn kersverse zoon vanuit het ziekenhuis naar huis reed waarbij ik door een smeerolielekkage halverwege de rit de Volvo aan de kant moest zetten en de rit moest vervolgen in de Peu 307 van schoonpapa (koren op de molen)....
Antwoord
Mijn leukste Volvo moment was natuurlijk het ophalen van de 244 GL in Stockholm en het terugrijden ermee in 1 stuk door, hoewel er niet veel mensen zullen zijn die 17 en een half uur achtereen rijden in een 28 jaar oude auto met een lawaaierige 3-traps automaat zonder radio of cdspeler, in je eentje, leuk zullen vinden...
Ik wel dus, zou het zo nog eens doen :-)

Op de 2e plaats natuurlijk de lpg inbouw...

Voor volgend jaar weet ik het ook al trouwens:

TIC conversie van mijn 244 Turbo en wie weet lpi er in...

Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Leuk idee voor een topic!

zat te twijfelen tussen het moment dat mijn TIC apk kreeg en het moment (vorige week) dat ie de rollenbank op ging. De apk was stiekem wel verwacht, de 210pk op de rollenbank (of de roddelbank zoals mijn collega het noemt) niet, dus hierbij mijn moment van het jaar:

http://www.youtube.com/watch?v=m1nT_s9acCg

http://www.youtube.com/watch?v=2K3Zthhv3Qs

Erg cool, maar daarbij ook pijn in mn hart om mn turbo zo hard te zien werken...
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ticcie schreef:Leuk idee voor een topic!

Dat vond ik ook Wink

en weet je....
wat een schitterende , leuke en geweldige momenten komen te voorschijn! :Smile
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
mijn 240 turbo weer tot leven kwam na een maand stilstaan dankzij ariejan
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
in 2007 was het leukste en ergste moment tegelijk het ophalen van de 760s. een op de trailer achter de xc70, en een rijdend. de rijdende kreeg een lekkende tank, de aanhanger ging stuk, de xc70 kreeg benzine getankt ipv diesel en de uitlaat van de 760 ging steeds verder open (was erg leuk bij tankstations, leuk gasgeven tussen alle toeristen met carvans). maar wel een prachtige trip dwars door duitsland en 2 leuke auto's er aan overgehouden Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kenteken van 2010 echter auto al geregistreerd in 2008 wakka 5 3.149 9 February 2011, 22:04
Laatste bericht: wakka

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)