18 December 2008, 20:20
Citaat:Open een Belgisch postadres, hang er zo'n witte plaat met rode letters op, betaal 28 euro taks per jaar en al je zorgen zijn voorbij. Zo simpel is dat in een verenigd Europabied je je aan bij deze ??? ;D ;D
Belastingvrij
|
18 December 2008, 20:20
Citaat:Open een Belgisch postadres, hang er zo'n witte plaat met rode letters op, betaal 28 euro taks per jaar en al je zorgen zijn voorbij. Zo simpel is dat in een verenigd Europabied je je aan bij deze ??? ;D ;D
18 December 2008, 21:11
Totaal geen probleem mee, tenminste als je wagen 25 is.
![]()
19 December 2008, 00:44
mooi! Kon dat maar zomaar... we zullen de auto dan moeten uitvoeren naar België, hoe is die keuring daar en wat kost het, weet jij daar toevallig iets van?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
19 December 2008, 00:51
edwin schreef:Laten we eerlijk zijn : Het liep wel een beetje uit de hand met die regeling. Niet persoonlijk bedoeld naar jou toe, maar leg jij je er maar weer bij neer. Echte NL mentaliteit. 'Het was niet te vermijden.' Theo van Gogh en Pim Fortuyn worden omgelegd, maar GGGCCCCHHHRisten UNIE mag dit soort suffe wetsvoorstellen indienen EN WE KEUREN HET NOG GOED OOK!! Ik ga er over denken te immigreren naar ...weet ik veel! Ergens waar ze niet minder bijtelling vragen voor een Prius...!! AARGH!! Raaaaar land dit. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
19 December 2008, 09:02
TheSaint77 schreef:edwin schreef:Laten we eerlijk zijn : Het liep wel een beetje uit de hand met die regeling.immigreren naar ...weet ik veel! Ergens waar ze niet minder bijtelling vragen voor een Prius...!! AARGH!! Raaaaar land dit. Goed idee!! Scandinavië lijkt mij wel wat. Geen idee hoe het daar staat met de bijtellingen ed. Weet wel dat de mensen me over het algemeen erg aanspreken (dit merk je vooral op de weg,...) S of N zoiets,... ![]() ![]()
19 December 2008, 13:29
henqui schreef:mooi! Kon dat maar zomaar... we zullen de auto dan moeten uitvoeren naar België, hoe is die keuring daar en wat kost het, weet jij daar toevallig iets van? Belgisch kenteken moet wel op een Belgisch inschrijvingsadres staan. Je zal dus moeten verhuizen ;D Uitvoeren is simpel. Gewoon kentekenbewijzen 1 en 2 meenemen, even passeren aan de douane, waar je vignet '705' aanvraagt - kost nog geen 5 ct. Die zullen je een formulier geven, met dat vignet er op gekleefd, waarmee je een aanvraag tot inschrijving kan indienen. Auto moet in België natuurlijk ook gekeurd worden. Dat zal iets lastiger zijn. Je zal een (Europees geldend) gelijkvormigheidsattest (te vergelijken met een CVOattest) moeten voorleggen. Omdat die maar in de tweede helft van de jaren negentig werden voorzien, zal je die wellicht niet hebben. Dus dien je ÃÂÃÂn aan te vragen bij de mandataris van het merk OF laat je in België gelijk een 'gelijkvormigheidskeuring' doen. Kan alleen bij bepaalde keuringsstations en (meestal) op afspraak. Zie hiervoor http://www.sbat.be of http://www.autoveiligheid.be. Die keuring kost iets van rond de 100,- en is behoorlijk streng. De kans is groot dat je op allerlei details wordt afgekeurd (zoals bandenmaten, koplampen). Zeker als de auto niet helemaal origineel meer is (andere bak, motor,..). In ruil krijg je een gelijkvormigheidsattest en een keuringsbewijs. Dat laatste is ÃÂÃÂn jaar geldig, het gelijkvormigheidsattest zal je bij elke controle en keuring opnieuw moeten voorleggen. Oja, als je de auto gelijk inschrijft als oldtimer, zal je dat gelijkvormigheidsattest niet nodig hebben. Het volstaat dan de wagen te keuren als oldtimer en als zodanig te laten inschrijven. Auto moet natuurlijk de hele import en daarna verzekerd zijn. Hoe dat zit voor buitenlanders weet ik niet. Als Belg vroeg ik aan mijn eigen verzekeringsmaatschappij gewoon een tijdelijke verzekering aan o.b.v. het chassisnummer. Kon zelfs telefonisch. Het inschrijvingsformulier laat je door de verzekeringsagent afstempelen als bewijs dat het voertuig verzekerd is. Dit form geef je dan af aan een DIV-station (Dienst voor Inschrijving Voertuigen, zit aan enkele keuringsstations verbonden), in ruil voor een kentekenplaat. Trek er maar een halve dag voor uit, het kan daar zeer druk zijn. Opsturen kan ook, maar is nogal af te raden (kan makkelijk meerdere weken duren). Adressen vind je op dezelfde website. En natuurlijk de auto afmelden bij de RDW. Makkelijker is om dat meteen te doen, als je de wagen naar België rijdt. Later kan ook, maar dan moet je de kentekenplaten en nog opsturen. Wacht er niet te lang mee, anders betaal je tweemaal wegenbelasting. Als je een auto in B inschrijft, moet je een eenmalige belasting hierop betalen. De rekening hiervoor wordt je thuis bezorgd. Tarieven hangen o.m. af van vermogen en bouwjaar van je auto: http://www.autozone.be/auto_j2ee/art/pag...cale=nl_BE In België wordt wegenbelasting geheven op basis van het vermogen van de wagen: cilinderinhoud en Fiscale PK. Als ÃÂÃÂn van de twee in een hogere belastingsschijf valt dan de andere, telt de hoogste. Voor LPG betaal je meer. Er wordt dan een bedrag bijgeteld aan wat je zou betalen voor een benzine. Eens je auto 25 jaar, betaal je ongeacht het vermogen enkel nog een forfaitair bedrag (net geen 30 euro, geloof ik). Opgelet, dat supplement op LPG dien je dan nog STEEDS te betalen! Tarieven vind je hier: http://www.autozone.be/auto_j2ee/art/pag...cale=nl_BE Maaarrree.. ik zou me maar geen illusies maken hoor. De ervaring leert dat België vaak de Nederlandse beslissingen volgt. M.a.w. het zou me niet verbazen als België op een gegeven moment ook een nieuwe regeling m.b.t. oldtimers zou doorvoeren. : ![]() ![]()
19 December 2008, 20:45
Mijn zus en zwager zijn in 2007 voor ong. 3 jaar naar Belgie verhuist voor zijn werk en hebben de M5 en de Smart meegenomen natuurlijk Beide zijn zonder problemen ingevoerd en opnieuw van kenteken voorzien in Belgie en ik neem aan dat de regels hetzelfde zijn als je uit Duitsland naar Belgie gaat , en ze hebben afgelopen jaar zelfs nog een ML500 erbij gedaan en die hebben ze ook in Duitsland gekocht en naar Belgie gehaald . Nou heb ik ook iets voor "erbij" maar ik kom niet verder dan een Marbella ![]()
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
20 December 2008, 00:45
Rubicon schreef:Je zal dus moeten verhuizen ;Dwmah, het zal mij best bevallen daar, was gisteren nog in Aarschot, moest optreden in een cultureel centrum, vooraf en in de pauze lekker Westmalle Tripel : ![]()
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
20 December 2008, 10:28
Ja ! een van de grote voordelen , zoveel lekker bier je weet niet waar je beginnen moet ;D
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
20 December 2008, 14:33
Dat rijden met een Belgisch kenteken in Nederland terwijl je in NL woont is iets wat verschillende mensen die ik ken hebben gedaan of hebben geprobeerd.
Er zitten -schijnt het- nogal haken en ogen aan en vaak eindigt het in een boete met 3 nullen in het bedrag. :o Niet dat ik jullie feestje wil bederven maar zoek alles tot in de puntjes uit als je zoiets van plan bent. ![]() |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|