3 December 2008, 18:59
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
LPG ringtank op plaats benzinetank!!?? Wie heeft er ervaring mee?
|
3 December 2008, 18:59
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
3 December 2008, 21:14
maar dan moet je wel de benz tank ergens anders neerzetten/hangen!
4 December 2008, 02:01
Goedenavond Volvobroeders en zusters,
De tank van HelloHaas is een hele mooie optie volgens mij, mede gezien de afmetingen (30x46x15of18cm) Met de 15 (18liter inh) a 18 (23liter inh) cm hoogte zou je kunnen volstaan met onderbouw en een gat ter hoogte van de vulmond en 3 aansluitingen. Of maatwerk in de ruimte van het 3e bankje....zal prijstechnisch wel heel prijzig zijn. Ga toch nog even bij Nico van het onderdelenmagazijn van Serva Amersfoort navragen of zo'n tank ooit origineel geleverd is. Nico is wat mij betreft een wandelende enceclopedy en anders zijn oude boekwerken wel. Tank moet wel op een veilige plek worden ingebouwd ivm aanrijdingen. De dubbele tank van Marc1970 is zeker een optie, zou alleen een groot gat in de bodem worden. Of anders op de plek waar nu de originele benzinetank ligt. Wellicht zou je er ook een drietal achter elkaan kunnen koppelen, icm met een CherryBomb ipv de achterdemper (extra ruimte voor inbouw). Weer een overvloed aan info, ga weer vrolijk verder googlen, bellen en meten onder de auto. Mochten jullie meer info of andere leuke adresjes /foto's hebben..ik hou me aanbevolen.
4 December 2008, 12:34
TriplexB28 schreef:Tank moet wel op een veilige plek worden ingebouwd ivm aanrijdingen. Vooral het feit of je de tank dwars of in de lengterichting plaatst schijnt van belang te zijn: RDW eisen: - Bij tank in lengterichting dient tankframe een aanslag van minstens 30 mm. van de onderkant van de tank te hebben en dient deze aanslag binnen de bolling van de tank te blijven. - Bij montage van de LPG-tank in de lengte-as van het voertuig moet tussen LPG-tank en de achterbank en achterzijde van het voertuig 10cm. ruimte overblijven (soort kreukelzone). - Bij een onderbouw dient de tank minstens 20 cm. van het wegdek te blijven. - De buitenvuller mag niet buiten de voertuigomtrek uitstekenen en dient zich binnen de schuine lijn achterwiel bumper te bevinden. - Het kruis op de tank op 90 graden . |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|