Het linkerachterlicht (alleen het gewone licht) + kentekenverlichting werkt niet meer op de bruine.
De lampjes zijn nog heel en er is geen zekering gesprongen.
Weet iemand waar ik moet gaan zoeken?
Zit het linkerachterlicht en kentekenverlichting op dezelfde "groep", waardoor het logisch is dat dit het allemaal tegelijk niet meer doet?
Alvast bedankt.
Topics: 17
waarschijnlijk slechte massa.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 9
Ah, er zijn dus toch mensen met hetzelfde probleem

Bij mij deed ook het hele handeltje heel vreemd. Slechte verlichting, rechts veel minder lichtopbrengst als links. Knipperlichten die wel werkten, maar toch heel snel knipperden. Achteruitrijlicht deed het ook maar half, en dan nog heel zwak. Ik heb aan beide kanten een aardedraad getrokken van de carroserie naar de verlichtingsunit. Sindsdien doet alles het weer goed, al blijft er soms een lampje branden op het dashboard dat er iets niet klopt... Ik wil eigenlijk een extra setje achterlichten hebben om te verbouwen met andere stekkers en eventueel LED verlichting, maar of dat mogelijk is?
Hmm, herkenbaar dus.
Ik heb ook een nieuwe cornerunit die geinstalleerd moet worden. Misschien dat het daar ook mee te maken kan hebben. En een setje mistlampen die intussen werken. Misschien iets verkeerd aangesloten? Maar dan zou er toch eerst een zeker uitknallen...
Ik weet niet of LED verlichting mogelijk is. Vast wel. Ik vind heel dat elektro gebeuren helemaal niet leuk om aan te werken. Ik snap er ook niet veel van, met name die schakelschema's gaan mijn kennis echt voorbij. Moeilijk, moeilijk.
Topics: 163
Die schakelschema's zijn niet echt moeilijk, het is hooguit moeilijk te lezen.
Kwestie van streepjes/draadjes volgen. Als het tekeningetje kopt met wat je in je auto aantreft zou het moeten werken. Vaak is er een koekebakker bezig geweest die zelf wat geprutst heeft.