Topics: 55
Tja, wij hadden nu het voordeel van een geheel gereviseerde motor met overal nieuwe pakkingen

. Maar bij de retourleiding van de turbo in het onderblok, lekt het alsnog een beetje ondanks de nieuwe O-ring!
Topics: 17
Hoi ErikHans,
je bezorgdheid heeft vlgs mij te maken met het feit dat je denkt dat je de 2 olieen niet mag mengen? Dat klopt in principe, maar als de hoeveelheid van de ene olie niet meer is dan 1 liter tov de andere 4,5liter, dan is dat geen probleem (geleerd vd mannen van Castrol zelf, dus dat zal kloppen neem ik aan). Als de verhouding 50/50 is, dan zou je wel problemen kunnen krijgen en zou het zaakkie kunnen gaan schuimen. vooral als je een volsyntheet mengt met een minerale olie of halfsyntheet (wat niet meer is dan een minerale olie met meer dopes).
10w40 halfsyntheet is vlgs mij prima keus, die heb ik er nu zelf ook in zitten (maar met alle illegale proefritjes pas 20km gebruikt...).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 4
Hoi Ticcie,
Dat verhaal van dat mengen van 2 oliesoorten , wist ik niet , maar het maakt het dan wel makkelijker.
Als ik olie ga verversen , ga ik even kijken hoe de slangkoppelingen v/d oliekoeler er uit zien.
Volgens mij moeten deze er nog aardig (fris) uitzien , aangezien de auto nog niet veel gelopen heeft.
Dus als deze makkelijk los gaan , ga ik denk ik toch voor een algehele verversing.
Mochten de koppelingen tegenvallen , dan weet ik nu dus dat 'mengen'geen probleem is.
Bedankt voor je info!!!
Topics: 22
Erikhans schreef:Hoi Ticcie,
Dat verhaal van dat mengen van 2 oliesoorten , wist ik niet , maar het maakt het dan wel makkelijker.
Als ik olie ga verversen , ga ik even kijken hoe de slangkoppelingen v/d oliekoeler er uit zien.
Volgens mij moeten deze er nog aardig (fris) uitzien , aangezien de auto nog niet veel gelopen heeft.
Dus als deze makkelijk los gaan , ga ik denk ik toch voor een algehele verversing.
Mochten de koppelingen tegenvallen , dan weet ik nu dus dat 'mengen'geen probleem is.
Bedankt voor je info!!!
bij de plaat van de thermostaat (op het blok) is een van de de leidingen ook goed los te halen, misschien dat ie dan ook goed leegloopt. Aan de koeler zelf loshalen is riskant.
De thermostaat gaat open bij 75 graden en is gemaakt door Wahler.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 4
THANKS,Jw240
Ik had ook gedacht , dat de koppeling aan het blok sterker is dan aan de koeler.
Topics: 6
Ik zou de banjo bout van de toevoerleiding aan de thermostaat los halen, de retour trekt lucht en alles kan mooi leeg lopen.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2