Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Je hebt helemaal gelijk wat dat spuiten betreft, zo heb ik het de deuren ook gedaan. Dat lukte goed, het was toen heerlijk weer en windstil.
Nu was het 22:00 's avonds en warmte en drogen was dan ook niet echt optimaal.

Hier resultaat van de spuitbusjes die jij bedoelt (deur):
[Afbeelding: deuren009.jpg]
Antwoord
Vandaag lekker in de weer geweest met volvo.

Eerst naar de fotoshoot, waar t erg gezellig was en we mooie foto's gemaakt hebben. Vervolgens op het parkeerterrein geweest van de VKB. Buiten bij een kofferbakverkoop nog een toerenteller gekocht en wat plaatjes geschoten.
Ik dacht dat ik een redelijk unieke 144 had, deze gave 144 stond naast me: verbrede of GT velgen, verlaagd en mooi interieur.
[Afbeelding: volvoseptember2008_41.jpg] Hopelijk is die van mij over een tijdje ook zo, maar dan met het aluminium grilletje.

Vrijdag nog wat leuks op de kop getikt; 16" velgen van een ET43 volvo (850, V70 etc..). Waar kan ik aan 5mm spacer komen?
Zaterdag ben ik ook naar de VKB geweest, met een vriend van me. Toen hij mijn dorpel zag (door APK keurmeester gesloopt) bood hij aan me te helpen met lassen. Wellicht dat we daar binnenkort al aan beginnen dus dit een een WIP van vandaag:
[Afbeelding: volvoseptember2008_48.jpg]
[Afbeelding: volvoseptember2008_50.jpg]
[img width=450 height=600]http://i124.photobucket.com/albums/p32/dopdedouwer/eigen%20auto/volvoseptember2008_49.jpg[/img]

Hier doe je het voor:
[Afbeelding: volvoseptember2008_6.jpg]
Antwoord
Nice, komt me bekend voor die velgen Wink Kijk voor spacers maar eens op Ebay, alle soorten en maten voor een juiste prijs.
Volvo Amazon 1964, B230FK, M90 en LPG
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Degenen die op de fotomeeting waren hebben het vast wel gezien; die 144 had een behoorlijk rot dorpeltje. Ik hoopte dat hij daarme nog door de APK zou komen, maar helaas de keurmeester had gezien dat de binnendorpel begon te rotten. Ik bracht de auto met een dichte dorpel, enkel een klein gaatje onderaan. (een potentiele koper had zn duim erdoor gedrukt...)

Zo kreeg ik hem terug van de APK boer:
[Afbeelding: Volvoseptember2008Roest13-1.jpg]

[Afbeelding: Volvoseptember2008Roest14.jpg]

Dus ik ben zondag na de fotoshoot maar gelijk gaan strippen, interieur eruit;
[Afbeelding: volvoseptember2008_49.jpg]

En nog wat lapmiddeltjes van vorige eigenaren verwijderd...
[Afbeelding: Volvoseptember2008Roest8.jpg]

Plaatwerk is besteld:
- bodemplaat RA
- dorpel over de hele lengte (ik heb waarsch te kort aan alleen het achterste stuk)
- bodemrand aan dorpelzijde over de lengte
- recht stuk plaatwerk van 2mm.

Vorige week zou ik al beginnen, helaas was het plaatwerk niet binnen. Deze zaterdag zou het bezorgd worden...
Dus 's ochtends de handen uit de mouwen gestoken en de chassisbalk LV open geslepen omdat hier een deuk/gat zat. Waarschijnlijk ooit een stoepje geraakt en niet aangepakt.

Hupse kee:
[Afbeelding: IMG_0219.jpg]

Koekoek:
[Afbeelding: IMG_0220.jpg]
Zat bomvol met zand... of misschien was het purschuim wat verpulverd was?...

Bijna klaar:
[Afbeelding: IMG_0222.jpg]

Helaas geen fototje van de balk toen hij klaar was.

Nog steeds geen spoor van een postbode, maar toch maar de slijpschijf in de dorpel rechtsachtergezet.
[Afbeelding: IMG_0226.jpg]
[Afbeelding: IMG_0225.jpg]

Helaas bleef het hierbij, de postbode is niet langsgeweest...

2B kont-in-joet
Antwoord
ÉÃÂn woord; Oi!

Die keurmeester had duidelijk een gaatje in zijn hoofd om die dorpel zo toe te takelen, voor jou toch geen reden om die beste man zijn schedel te lichten of wel Wink

Je moet het maar zo zien, wanneer de krater weer gedicht is heb je weer eer van je werk ;D

Succes!
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Amazonturbo schreef:ÉÃÂn woord; Oi!

Die keurmeester had duidelijk een gaatje in zijn hoofd om die dorpel zo toe te takelen, voor jou toch geen reden om die beste man zijn schedel te lichten of wel Wink

Je moet het maar zo zien, wanneer de krater weer gedicht is heb je weer eer van je werk ;D

Succes!

Hoe is dat eigenlijk in het apk reglement geregeld?

Ik heb nl. een keer gelezen dat een visuele inspectie uiteraard ok is maar dat met een schroevedraaier gaan steken/wrikken aan kokers,dorpels e.d. niet toegestaan is...
Antwoord
Ik heb het er even op nagekeken; als er twijfel is bij visuele inspectie, mag men een hamertje met bolle kop gebruiken om te stevigheid te testen.
En ja de dorpel was blijkbaar onderin zo rot dat je er dwars doorheen sloeg.
Hij heeft het een beetje weggebogen om te constateren dat de binnendorpel ook slechte plekken had. Dus het ziet er bruut uit. Maar in eerste instantie ben je niet echt amused Wink
Maar goed een goede aanleiding om het aan te pakken.
Antwoord
Ik zie nu de foto's van het slijpen en lassen pas. Dat is Wingen met een hoofdletter W, I love it!

Nogmaals succes.
Volvo V70 III 2007, D5
Volvo V70 2001, T5
Volvo V40 2015, D2
Antwoord
Goed bezig Robbert. Wel zuur dat ze dat plaatmateriaal niet snel opsturen. Het wordt toch kort dag!
Antwoord
Amazonturbo schreef:Ik zie nu de foto's van het slijpen en lassen pas. Dat is Wingen met een hoofdletter W, I love it!

Nogmaals succes.
Het kan kloppen dat je de foto's nog niet gezien had ik had ze pas vanmorgen online gezet. Het hele stripverhaaltje is trouwens niet compleet. Er mist het ÃÂÃÂn en ander en ik zie dat ze ook niet echt in chronologische volgorde staan.

kortom, we zijn begonnen met roest; dat is er nu uitgezaagd en wat uit rechte stukken gemaakt kon worden zit er weer in. Er is nog geen buiten dorpel, dus kijk je nu tegen de herstelde binnen dorpel aan.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)