Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Shit, sterretje in mijn voorruit!
Jw240 schreef:onze 240 heeft al 4 jaar een klein scheurtje (1 cm lang) in de voorruit, is ie laatst niet op afgekeurd en het heeft al een paar winters (in stalling en buiten) goed overleefd. beter om te fixen maar soms kan het niet veel kwaad. Is wel iets minder veilig denk ik.

Mijn "scheurtje" is een centimetertje of 80. Dan moet er toch echt wel iets aan gedaan worden Sad
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord
Voordat we vervallen in een welles/nietes-discussie over wat wel en niet mag voor de APK ,heb ik even nagekeken wat de RDW ervan vindt:

'' In de voorruit is het volgende toegestaan:

enkelvoudige scheuren, ongeacht de lengte ervan;

oppervlakkige krassen tot en met 5 mm breed;

beschadigingen of verkleuringen die binnen een cirkel met een diameter van maximaal 20 mm in het directe gezichtsveld vallen. Daarbuiten is dit 50 mm ''

Een ster kleiner dan 2cm mag dus in het directe gezichtsveld vallen .... maar hoe zit het nou met een scheur die door het directe
gezichtsveld loopt :?:
Antwoord
Ja volgens mij komt mijn 240 wel met 'ster' door de keuring, maar blijf ik scheel kijken. Ik word er niet goed van!
Ik wil het liefst zelf een ruit monteren, want dan kan ik gelijk die paar kleine gaatjes dichtlassen en daarna de hele zaak nog even goed in de lak zetten etc. Is er hier iemand die dit wel eens zelf heeft gedaan, want zonder voorruit met dit weer naar een glasboer rijden is niet zo'n aantrekkelijke optie.
Ik zag die jongens het vorige keer doen, en begreep eerlijk gezegd niet waarom dat zo duur is het plaatsen van een ruit. De ruit zelf kost geloof ik 120 euro nieuw. En ik wil geen chrome meer om mijn ruit, dat krijg ik niet goed in vorm om mooi aan te sluiten, om het dan nog maar niet te hebben over dat *&#$-systeem met die clipjes. Ik wil zo'n nieuwer type bevestiging met alleen rubber (ik geloof vanaf '91). Is dat moeilijk over te zetten van een sloopauto?
Antwoord
Ton-Herman schreef:Balen zeg, recht voor mijn gezicht is gisteren een steentje ingeslagen in mijn nog maar 2 maanden oude voorruit. Gevolg: een ster recht voor mijn ogen! Weet iemand of hij hierop afgekeurd kan gaan worden?

De vorige keer heb ik de ruit laten plaatsen door een bedrijf, koste me 300 euro. Kan ik het eigenlijk zelf doen? Zag er erg eenvoudig uit wat dei jongens deden. Schoonmaken, een soort zwarte verf uit een klein potje erop, een rol kit als plakband op de sponning en raam plaatsen, flink aandrukken en klaar.Ik heb een 240 uit 1990, dus de geplakte ruit met chromen rand.

Of zie ik misschien iets over het hoofd, iemand ervaring?

Ik dacht ook een tweedehands ruit te gaan zoeken met alleen rubber rand, dat lijkt me iets stiller qua windgeruis, het rubber van die chromen rand van mij is inmiddels wel erg hard en stug geworden en past niet zo goed meer.

Heeft iemand nog tips?
Antwoord
Wel stout maar niet legaal.
Antwoord
precies, want het gaat om het moment van het ontstaan vd schade en dat was dus ten tijde van een WA-dekking. Niet toegestaan om dit dus zo 'op te lossen'.
Antwoord
Ik heb ook bewust geen beperkt casco bij mijn verzekering, want dat geld meende ik me uit te kunnen sparen door alles zelf te repareren, en dat is precies wat ik nu ga doen.

Heb al geinformeerd, een orginele volvo ruit kost 140 euro, en het rubber eromheen nog geen 20 euro. Dus voor zeg maar 200 euro incl btw moet ik klaar kunnen zijn. Dan nog wat knutselen, en ben ik helemaal trots!

Groetjes,

Ton-Herman
Antwoord
He Ton,

Je moet het zelf weten, maar ik heb de hele boel voor 290 laten vervangen. Daar zou ik het risico van zelf gaan klooien niet voor nemen. Het ziet er misschien uit als een eitje, volgens mij komt het nog best nauw! Laat nog even weten wat je gaat doen!

Groeten!
olvo 264 GLE 1980, 223.500 km (in co-ouderschap)<br />Volvo S60 2.4 automaat 2001, 116.000 km
Antwoord
Weet je zeker dat het sterretje niet te repareren is???

Dat kost max. E70 en kan meestal (bijna) onzichtbaar. Geen geklooi en mooi resultaat.

Sterretje mag niet groter zijn dan plm. een 2 euro muntstuk.
Antwoord
Sander van Buiten schreef:He Ton,

Je moet het zelf weten, maar ik heb de hele boel voor 290 laten vervangen. Daar zou ik het risico van zelf gaan klooien niet voor nemen. Het ziet er misschien uit als een eitje, volgens mij komt het nog best nauw! Laat nog even weten wat je gaat doen!

Groeten!

Als hij het originele plakrubber erbij bestelt, is het volgens mij wel te doen. Het lijkt me dan niet zo moeilijk om de ruit op de juiste diepte te leggen.
Bij gebruik van ruitenkit (vloeibaar rubber) ,wat mijn voorkeur verdient,is het een ander verhaal. Dat moet je echt wel een keer vaker gedaan hebben om een goed resultaat te verkrijgen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  clipjes voorruit Kogelman 27 5.239 4 November 2023, 23:27
Laatste bericht: Kogelman
  tussenstukje raamrubbers voorruit mist... heideltje 5 4.584 1 August 2020, 17:51
Laatste bericht: Tancor
  Roest bij de voorruit markje 0 2.177 23 October 2019, 17:16
Laatste bericht: markje
  Vervangen voorruit Black Moose 18 18.381 19 May 2019, 07:30
Laatste bericht: roger2401990
  glaslijm spiegel aan voorruit simon 3 3.167 11 March 2019, 15:14
Laatste bericht: PdeBruijne
  Tips: hoeken voorruit vervangen 245DL Maarten245DL 2 3.362 20 November 2018, 12:55
Laatste bericht: Marc1970
Photo Graag advies, roest bij voorruit Volvo 245 herstelllen barstema 4 6.774 27 August 2017, 23:10
Laatste bericht: barstema
  Voorruit 240 uit 1989 uitwisselbaar met voorruit later model? henri84 4 4.593 11 June 2017, 22:04
Laatste bericht: RM
  voorruit (laten) vervangen 245GLE1981 2 3.231 17 July 2015, 21:19
Laatste bericht: jos245
  Hoe krijg ik dit van mijn 850 los? Boterbloem 2 2.279 20 January 2014, 02:32
Laatste bericht: Volvo 142 B23

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)