28 September 2008, 11:24
Goeie dag mensen,
Zal me ff voorstellen als nieuwe member van deze club..
Ik ben Gijs a.k.a V_Power
26 jaar uit Benschop.
Heb niet zo lang geleden een 240 gekregen nadat ik me bmw kort had gereden met 30km/h.
Dus dat probleem heb ik dus nu niet meer.... ;D
Het is een 2,3 liter polar op gas.
Op gas rijd het lekker gelijdelijk, maar als ik op benzine overschakel gaat het niet zo vloeiend meer.
Als ik gas geef pakt hij ineen x op en als ik me gas loslaat voel je het met een schok inhouden en niet rustig in toeren minderen..
Hebben jullie hier ook last van??
Heb nu luchtfilter, rotor + verdelerkap, bougies en olie vervangen.
Moet nog me benzinefilter monteren.
Zou het aan de klepspeling kunnen liggen? zie daar wel meer topics over maar dat onderwerp blijft wel/niet doen...
hebben jullie nog meer tips??
en over de uitlaat..
zou graag de middedemper ertussenuit halen en een sportieve eindemper monteren.
Zou dat uitmaken in het rij comfort? bij me VW Jetta werd hij alleen maar 10km/h sneller, maar de cmbinatie met gas heb ik geen ervaring..
De kat kan er volgens mij niet weg omdat je met die lambda sensor zit.
en zou hem graag iets lager/ stugger maken.
Vind hem heerlijd veren op de weg, maar op rontondes vind ik hem te veel overhellen.
Vering is nog goed maar mag van mij wel iets minder.
Weten jullie daar een oplossing voor welke set eronder past of andere mogenlijkheden?
En wat ik hoorde dat het een algemeen probleem is.. de draden die tussen de scharnieren zitten van de achterklep van de achterruit verwarming en wisser enzo die afgesneden zijn.
Op welke mannier is dat beter opte lossen?
Ik dacht opnieuw aan elkaar solderen en dan stukje poliflex eromheen, maar weet niet of dan de klep goed dicht kan....
en er schijnt in NL een sloop te zitten met veel 240 onderdelen waar????!!! :
en de voorruit.. zit die gelijmd of is die er zelf uit te halen en weer terug te plaatsen??
zit namelijk wat beginnende roest wat onder de rand begint te kruipen..
Het is trouwens een station uit '92
Ben benieuwd naar de reacties...
Alvast bedankt!!

Zal me ff voorstellen als nieuwe member van deze club..
Ik ben Gijs a.k.a V_Power
26 jaar uit Benschop.
Heb niet zo lang geleden een 240 gekregen nadat ik me bmw kort had gereden met 30km/h.
Dus dat probleem heb ik dus nu niet meer.... ;D
Het is een 2,3 liter polar op gas.
Op gas rijd het lekker gelijdelijk, maar als ik op benzine overschakel gaat het niet zo vloeiend meer.
Als ik gas geef pakt hij ineen x op en als ik me gas loslaat voel je het met een schok inhouden en niet rustig in toeren minderen..
Hebben jullie hier ook last van??
Heb nu luchtfilter, rotor + verdelerkap, bougies en olie vervangen.
Moet nog me benzinefilter monteren.
Zou het aan de klepspeling kunnen liggen? zie daar wel meer topics over maar dat onderwerp blijft wel/niet doen...
hebben jullie nog meer tips??
en over de uitlaat..
zou graag de middedemper ertussenuit halen en een sportieve eindemper monteren.
Zou dat uitmaken in het rij comfort? bij me VW Jetta werd hij alleen maar 10km/h sneller, maar de cmbinatie met gas heb ik geen ervaring..
De kat kan er volgens mij niet weg omdat je met die lambda sensor zit.
en zou hem graag iets lager/ stugger maken.
Vind hem heerlijd veren op de weg, maar op rontondes vind ik hem te veel overhellen.
Vering is nog goed maar mag van mij wel iets minder.
Weten jullie daar een oplossing voor welke set eronder past of andere mogenlijkheden?
En wat ik hoorde dat het een algemeen probleem is.. de draden die tussen de scharnieren zitten van de achterklep van de achterruit verwarming en wisser enzo die afgesneden zijn.
Op welke mannier is dat beter opte lossen?
Ik dacht opnieuw aan elkaar solderen en dan stukje poliflex eromheen, maar weet niet of dan de klep goed dicht kan....
en er schijnt in NL een sloop te zitten met veel 240 onderdelen waar????!!! :

en de voorruit.. zit die gelijmd of is die er zelf uit te halen en weer terug te plaatsen??
zit namelijk wat beginnende roest wat onder de rand begint te kruipen..
Het is trouwens een station uit '92
Ben benieuwd naar de reacties...
Alvast bedankt!!